02 November 2017

Halloween

Oh Halloween, mijn favoriete feestdag! Ons familiethema dit jaar was ‘Ball Maskerade’, heel mooi maar niet echt ideaal met die super warme temperaturen. Dit jaar wou ik onze decoratie en tafel set-up wat veranderen en doordat we maar met zo’n 20 waren was het gemakkelijker om zowel kids als volwassenen aan 1tafel te krijgen. Elk jaar kopen we een paar kleine prutsen bij maar dit jaar heb ik me toch laten gaan. Onze nanny had in Target een telefoon gekocht met sensor, die begon te rinkelen als je er voorbij wandelde en wanneer je opnam begon er een hele griezelige stem te praten. Zoe was zot van die telefoon en wou er ook zo een. Ik dus naar Target...een half uur later ben ik buitengekomen met telefoon, een katteskelet, een kraai (ook met sensor waarvan de ogen rood oplichten en die luid begint te kraaien als er beweging is), en een serveerschaal in de vorm van een schedel.
Die telefoon is zo’n oud model met draaischijf en toen ik die aan Elise toonde wist ze niet goed wat ze moest doen. Toen ik haar zei dat ze er moest aan draaien nam ze de hele schijf vast - haha, ik heb haar even moeten uitleggen dat ze haar vinger in een van de nummertjes moest steken en zo moest draaien....een teken van hoe snel de technologie vooruitgaat!

Online had ik een leuk doe-het-zelf project gezien om spoken te maken en dus moesten we de dag van ons feestje nog vlug naar Ventura om daarvoor gerief te halen. Ook had ik online een leuk idee gezien voor serviettenhouders en daarvoor had ik plastieken vampierentanden nodig - nog een trip naar partycity in Oxnard na de stop in Ventura. Het probleem met partycity is dat je daar ook niet gewoon kan binnenwandelen zonder naar alles te kijken...een uur later kwamen we buiten met onze tanden, een rat, zwarte vogels, spookachtige kaders, en speciaal doek om het decor aan te kleden. Het was weer een race tegen de klok om alles op tijd af te krijgen maar het is gelukt.
Dit jaar hadden we ook voor een filmhoekje gezorgd. We hadden ons grote scherm opgehangen op de patio en 's avonds hebben de kids daar een paar films kunnen bekijken. Super tof ook!








                         


 De griezelige kaders....


                             Rex, de kat




 
                              Lily en Zoe


De kids zijn ook elk jaar zeer creatief bezig om foto's te trekken...hier zie je Zoe en Nathan in actie.






                                                                                                                 Onze cake!
                               Onze spookjes!

De week voor Halloween waren we opnieuw naar de Ojai Valley Inn geweest voor het Harvest Festival. Deze keer was het gewoon Elise en ik (Zoe moest naar gymnastics en Bram naar Kung Fu) maar hadden we afgesproken met Tammy, Ella en Ryder. De verkleedwedstrijd hebben we gemist aangezien Elise maar laat terug was van de pumpkin patch met de Girl scouts.
Elise met haar scouts-vriendinnetjes

Het Harvest festival is altijd super leuk alhoewel het bij ons in mineur geëindigd is. Net voor ons vertrek naar huis is Elise gestruikeld en recht op haar gezicht gevallen - resultaat: een bloedende en dikke lip en schaafwonden van haar voorhoofd tot op haar kin - jeez. Gelukkig dat die babyvelletjes goed en snel genezen want na een week kon je er niks meer van zien.

Op Halloween zelf ben ik met Elise gaan trick-of-treat’ing terwijl Zoe met Grace en haar ouders op toer was.
Na ongeveer 45 minuten was Elise content met de hoeveelheid snoep die ze in haar zakje had en konden we terug naar huis. Oef! En zo zit Halloween erweer op. Alles zit in dozen (we hebben er een paar meer bij vergeleken met vorig jaar) en daar zit het goed tot volgend jaar :).

No comments: