15 November 2017

Oudercontact

Ik kijk er altijd naar uit om naar het oudercontact te gaan en het rapport van de kinderen krijgen. Alhoewel we maar 20 minuutjes met de leraar(es) hebben is het leuk om te horen wat de kinderen leren en hoe ze het op school doen (op het gebied van leerstof maar ook op sociaal niveau). Zowel Zoe als Elise gaan heel graag naar school en doen het goed in de klas.
Zoe leest op het niveau van het vijfde leerjaar en is heel sterk in haar hoofdvakken: wiskunde en wetenschappen. Elise maakt goede vooruitgang met haar spraaktherapie en heeft ondertussen ook een beugel (een paar blokjes aan de linkerbovenkant). Die twee technieken samen zouden haar probleem moeten oplossen maar we hebben nog een lange weg te gaan; zowel met de beugel als de spraaktherapie. Ze is sterk in wiskunde en heeft graag dat iedereen zich aan de regeltjes houd. Zowel Zoe als Elise hebben er geen probleem mee om voor hun klasgenootjes te presenteren.

Alhoewel ik graag naar school ging, was ik een maar een middelmatige student. Ik weet nog hoe verschrikkelijk ik het vond om altijd maar te moeten horen dat anderen betere punten hadden. Ik geef toe dat het leuk is om te horen dat je kinderen het goed doen in school, maar nu ik ouder ben en zelf kinderen heb besef ik dat goede punten hebben op school niet het allerbelangrijkste is in het leven. Het briefje hieronder vond ik op het internet en vind ik zo schitterend geschreven...het zijn inderdaad niet alleen dokters en ingenieurs die gelukkig zijn!


No comments: