21 September 2014

Een gezonde geest in een gezond lichaam!

Aangezien we gisteren nogal wat wijn geproefd hadden en s'avonds nog sushi gaan eten zijn hebben we weer deugd gehad van een beetje sport deze morgen. Ik heb mijn eerste 15 kilometer gelopen in een uur en twintig minuten en daar ben ik best trots op. Begin oktober loop ik een 10K in Ojai ten voordele van het locale ziekenhuis - een mens moet al eens iets doen voor een goed doel he! Ik zou heel graag eens een halve marathon lopen maar ik ben nog aan het twijfelen of ik dit wel durf. Bram zegt dat ik ervoor moet gaan. Op 16 november is er in Ventura de Surfers Point Marathon en misschien schrijf ik me wel in voor de halve marathon - ik laat het jullie nog weten.
Een paar weken geleden heb ik voor de kids wat nieuwe spelletjes besteld waaronder ook het Yoga gezelschapsspel dat we deze morgen voor de eerste keer hebben uitgetest met groot success!
Het is een bordspel waar je een kaartje kiest in het kleur waar je op staat na het gooien met de dobbelsteen. Op elke kaartje staat een yoga pose die de speler moet doen voor 10 seconden. Als de speler het goed doet mag hij het kaartje houden. Er zijn ook kaartjes waar het volledige team een yoga oefening moet doen en er zijn algemene kennis vragen (de gele kaartjes). Wanneer een speler alle kleuren van kaartjes heeft verzameld kan hij de wereld van Om binnentreden en de speler die het als eerste op het Om-tekentje staat heeft het spel gewonnen. Sommige poses waren voor Elise nogal moeilijk maar de kids vonden het toch super leuk.
 Pliers pose
 bow
 Sideways extending leg
Camel pose
New yogis are born :)

No comments: