04 September 2014

Huiswerkstress

niet zozeer voor Zoe (allez, toch nu nog niet) maar eerder voor ons... Huiswerk is niets nieuws maar de verwachtingen in First Grade vergeleken met Kindergarten zijn wel helemaal anders. De brief hieronder kregen we vorige week vrijdag mee naar huis en ik moet eerlijk toegeven dat ik toch even begon te stressen: Wanneer gaan we dit allemaal doen??
Per dag moet er 20 minuten gelezen worden (iedere dag!), morgen heeft Zoe een test  - ik denk dat dit ook wekelijks zal zijn - dus moesten we de woordjes oefenen, er is ook nog wiskunde en last but not least is er het schrijfboek waar er wekelijks in moet geschreven worden!!
Ik ben ten vroegste om half zeven thuis en tegen acht uur moeten de kids in bed liggen - in dat anderhalve uur moet er gegeten worden, moeten ze in 't bad, willen ze nog wat TV kijken, moeten de tanden gepoetst worden, moet er nog een verhaaltje gelezen worden voor het slapen gaan en wil ik nog wat quality time met mijn kids...daartussenin moet ik dus nog tijd vinden om dagelijks 20 minuten te lezen en het huiswerk af te maken?!? Paniek!!!
Hieronder een foto van het reading log: Ik heb Zoe vandaag 2 keer 15 minuten laten lezen - zou het erg zijn moest ik dit over 2 dagen zetten ipv op dezelfde dag - zal er wat beter uitzien op haar log en zo komen we toch aan 4 keer lezen deze week maar ik moet dit als ouder wel ondertekenen....Kan mijn geweten dit aan???
Ik heb een paar weken terug het leuke nieuws gekregen dat ik op vrijdag van thuis kan werken (wat me in commute toch wel 3 uur scheelt!!!) en dus kan ik Zoe vlak na school ophalen waardoor ze haar huiswerk toch direct na school (voor het merendeel) kan doen zodat we daar tijdens de week toch niet (zoveel) meer moeten mee bezig zijn. Ze lijkt het vooral leuk te vinden dat ze bij mij aan de bureau kan zitten :) - ik moet er haar wel regelmatig aan herrinneren dat mommy moet werken en ze dus in stilte aan haar huiswerk moet werken :).
Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verder verloopt. Al bij al mogen we content zijn dat ze voorlopig nog maar 1 keer per week huiswerk meekrijgt. Als ik het goed begrijp dan is dit een dagelijkse bedoening vanaf volgend jaar.

No comments: