12 September 2014

Allergie

Toen Elise een paar weken geleden op controle moest voor haar oren (na de zoveelste ooronsteking) vroeg de verpleegster of ze een allergie had. Elise heeft bij momenten iets wat gezwollen oogjes en ook heeft ze 's morgens vaak een ambetante hoest. Wij hebben dat ook altijd raar gevonden maar geen enkele dokter had er vroeger ooit iets van vermeld en Elise heeft dat nu al zolang dat wij gewoon dachten dat dit hoorde bij het Elise-zijn.
Ik zat toch wat verveeld met de opmerking van de verpleegster dat ik een nieuwe afspraak gemaakt had met de dokter. En vandaag werd me verteld dat ze duidelijk een allergie heeft!!! Raar, want we zien die dokter nu al 3jaar en daar is vroeger nog nooit iets van gezegd geweest maar blijkbaar zijn er heel duidelijke verschillen merkbaar tussen een verkoudheid en een allergie.
De dokter is er redelijk zeker van dat het een allergie is tegen planten (the environment) of huisstofmijt en niet tegen eten of de huisdieren (gelukkig!). Hij stelde een aantal oplossingen voor waaronder natuurlijk pilletjes nemen maar ook een speciaal kussen, matrasovertrek, plushen beren uit het bed houden, regelmatig stofzuiden...kortom de slaapkamer zo 'clean' mogelijk houden. Toen ik thuiskwam ben ik op oorlogspad geweest met de stofzuiger (door heel het huis!), lakens afgetrokken en gewassen, beren uit het bed en gewassen, enz...Misschien toch eens tijd om een kuisvrouw in dienst te nemen die ons wat kan helpen om het huis 'cleaner' te houden. De pilletjes ben ik gaan halen maar voorlopig wachten we daar liever nog wat mee.
En dat ze niet echt last heeft van haar allergie kan je heel goed zien op deze foto: slappe lach terwijl we op de dokter aan het wachten zijn.


No comments: