29 December 2017

Xmas in Tahoe

Dit jaar zijn we naar Lake Tahoe getrokken voor kerstmis met 8 volwassenen en 9 kindjes. We waren onze zoektocht begonnen in Mammoth (wat toch iets minder ver rijden is), maar het was onmogelijk om een huis te vinden dat groot genoeg was voor onze bende.
Na de ongezonde lucht in Ojai deed het zo deugd om buiten te kunnen zijn in de frisse berglucht. Toen we toekwamen hadden we nog net tijd om een paar uurtjes met de slede te spelen. De kinderen hadden helemaal geen angst en 'vlogen' van de berg af. Gelukkig dat we ervan geprofiteerd hebben om die namiddag nog te gaan want de volgende dag was de sneeuw al heel wat gesmolten - het was veel te warm voor de tijd van het jaar.
Iedereen had ofwel lessen in groep of individueel gepland voor vrijdag en zaterdag en diegenen die geen lessen nodig hadden zijn er alleen op uitgetrokken. Het was al een hele prestatie om iedereen op tijd het huis uit te krijgen (om 8u!) om op tijd in de les te zijn!
Zoe had voor snowboardlessen gekozen...niet gemakkelijk. Haar coach de eerste dag was super en ze had natuurlijk gehoopt dat ze die zaterdag ook nog ging hebben wat jammergenoeg niet het geval was. Ik was haar tijdens de dag tegengekomen en kon direct aan haar gezicht zien dat het niet 100% haar goesting was. 's Avonds ben ik op de lift haar coach van de eerste dag tegengekomen en liet ik hem weten dat Zoe hem had gemist (terwijl ik hem ook een goeie fooi gaf om hem te bedanken).

Nu was het zo dat er met mijn les iets misgegaan was. Ik was ingeschreven voor een kleine groepsles voor de hele dag en ze hadden mij in een grote groep gestoken voor anderhalf uur. Toen ik dit duidelijk maakte probeerden ze de zaak nog recht te zetten maar ik had al wat tijd verloren natuurlijk. Toen ik dit aan een andere coach liet weten stelde ze voor dat ik dit aan de school zou laten weten en er werd onmiddellijk voorgesteld om mijn geld terug te geven. Natuurlijk wou ik liever de les opnieuw doen en aangezien dit een optie bleek zijn we zo met de hele bende nog een extra dag op de latten beland en hebben we voor de kids ook nog voor een extra dag les betaald.

Door deze onverwachte verandering in de plannen moesten we met een plan op de proppen komen voor Santa. Hij kon niet komen de nacht van 24 december aangezien we 25 december weer zo vroeg gingen moeten vertrekken naar de les en dat konden we de kids toch niet aandoen he. Op kerstochtend moeten ze met hun speelgoed kunnen spelen! Oplossing was dus om Santa een dag vroeger te laten komen...en dit hebben we met een verhaaltje toch aan de kinderen verkocht kunnen krijgen. Hieronder zie het briefje dat Zoe geschreven heeft :)....wat je als ouder allemaal niet moet doen he.
Zondag, na het openen van de cadeautjes zijn we met een deel van de bende naar Lake Tahoe gaan wandelen; het is er echt wel prachtig.















'Zoe had van Santa vanalles van Harry Potter gekregen waaronder een toverstok die dienst doet als afstandsbediening. Samen met Sven hebben ze voor groot en klein een magische show opgevoerd :).

Toen Zoe zich maandagochend ging aanmelden voor de les, had haar coach van de eerste dag haar gezien en ging hij haar halen. You are coming with me Zoe! zo zei hij - wie weet dat de tip geholpen heeft :). Bram en Peter zijn de kids iets vroeger uit de les gaan halen zodat ze nog een paar keer samen met de kids de berg konden afdalen - Zoe had daar zo naar uitgekeken om met haar daddy te kunnen snowboarden!!



ouch...snowboarden in niet gemakellijk

Het was een onvergetelijke vakantie en voor herhaling vatbaar.

No comments: