10 December 2017

The Thomas Fire: part 4

Zes dagen geleden begon de Thomas brand en we zijn van gisterenavond terug thuis. Toen we naar huis reden wist ik niet wat te verwachten en het zien van al dat zwart bracht toch wel tranen teweeg. Wij hebben geen schade aan ons huis maar alles is bedekt in een dikke laag as en de dichte rook stinkt verschrikkelijk - als we naar buiten gaan moeten we een masker dragen.
Alhoewel we het openen van deuren en ramen tot een minimum beperken komt de as en de rook toch binnen. Ik verlang al tot we de blauwe lucht weer kunnen zien...het ziet er voorlopig niet naar uit dat dit voor deze week zal zijn.





Gisterenavond had ik met een paar vrienden afgesproken. De kids waren zo content van weer bij hun vriendjes te zijn en ik genoot van het gezelfschap. Iedereen had behoefte om zijn verhaal en ervaring te vertellen.
Het is toch wel iets hoor! Niemand kan je op zoiets voorbereiden. Ondertussen heb ik een plan voor kinderopvang voor de komende drie dagen...toch al iets om mee te beginnen...k weet nog niet goed hoe we dit allemaal zullen regelen maar vanaf nu is ons motto: dag per dag!

En dan is er ook nog kerstmis...ik mag er niet aan denken. We hebben nog niets versierd en er zijn nog geen cadeautjes gekocht. Deze namiddag zal ik de boom uit de doos halen en dan kunnen de kids die morgen samen met de nanny versieren. Het is een begin....
Ojai is the hole in the donut!

Ondertussen is de brand naar Santa Barbara getrokken en het ziet er echt niet goed uit. Het zit er dik in dat deze brand in de top 3 van ergste branden in California komt te staan.

No comments: