24 February 2019

Hollywood Open

Tiaras for princesses! Vandaag was de laatste wedstrijd van het seizoen en ik ben toch zo ongelooflijk trots op mijn meiden! Toen Elise vorig jaar in April pre-team begon bij Delano Athletica had ik wat medelijden met de coach; haar aandachtsspanne was letterlijk 1 minuut lang en ze kon haar niet inhouden om onnozel te doen. Ze heeft het grote voordeel gehad dat ze een paar maanden lang het enige kindje was in de groep waardoor ze eigenlijk gewoon privéles heeft gekregen. Het mag ook gezegd zijn dat haar coach gewoonweg fantastisch is! In september is ze naar team gegaan, in dezelfde groep als Zoe. Ik kan alleen maar zeggen dat ik zo vol bewondering opkijk naar dit kleine meisje; ze heeft in gymnastics echt haar ding gevonden, ze is zo toegewijd aan de sport, en heeft meer zelfvertrouwen dan ik op mijn leeftijd nu!
Voor Zoe was dit geen gemakkelijk jaar. Ze heeft moeten afscheid nemen van haar vriendjes bij de andere gym, en heeft haar jaar moeten opnieuw doen wat enorm pijnlijk was. Maar ze heeft doorgezet, en staat zoveel verder nu!


Alhoewel dit een lokale wedstrijd was waren er voor allebei zo’n 40 kinderen in hun leeftijdsgroep! Een paar medailles, maar geen podiumplaats. Toch is dit voor Zoe haar beste wedstrijd van het seizoen, ze heeft een 9+ behaald in ieder evenement, met een 9.3 op de vloer, een 9 voor vault, een 9.250 op de bars en een 9.1 op de balk!
Elise heeft hier een 9.3 behaald op de vloer - haar hoogste score op dit evenement.
Zoe heeft ook net te horen gekregen dat ze mag overgaan naar hetvolgende niveau dus haar dag kan niet meer stuk.

No comments: