05 February 2017

Girl Scout's cookies

Jaarlijks hebben de Scouts een koekjesverkoop, de grootste geldinzamelacties voor de vereniging. Toen ik te horen kreeg dat er voor elke scout 50 dozen waren besteld, kreeg ik bijna een hartaanval! Ik had gedacht van gewoon een cheque te schrijven en de koekjes voor onszelf te houden maar $250 koekjes is nogal veel! Volgens de scoutsleider waren 50 dozen heel goed te doen.
Wij kennen haar van de Aikido aangezien haar dochters daar ook les volgens en tijdens een van de lessen liet ze vallen dat ze nog vrijwilligers zocht om te helpen met de coordinatie van de verkoop. De volgende vraag was natuurlijk of ik niet geinteresseerd was, waarop ik volmondig toegezegd heb natuurlijk (tot grote hilariteit van Bram die er nog bij vermelde: wanneer ga je dat weer doen?). Yep, moms guilt! Ik ken er alles van!

Uiteindelijk ben ik verantwoordelijk om de boekhouding bij te houden van de verkoop van de koekjes. Helemaal mijn ding! Spreadsheets, nummers, en geld tellen haha.
Ik zag de verkoop echt niet zitten, het laatste waar ik zin in had was om van deur tot deur te gaan, maar net dat zagen de kids mega zitten. Hun eerste (en enige) ronde was niet echt successvol aangezien de meeste kids die bij Elise in de scouts zitten in de buurt wonen en natuurlijk hetzelfde doel voor ogen hadden! Uiteindelijk zijn Bram en ik elk met koekjes naar het werk vertrokken. En tot onze grote verbazing vlogen die als zoete broodjes de deur uit. Girl Scout's Cookies zijn een echte hype in de US - no kidding!
En toen ik mijn spreadsheet voor de eerste keer mocht updaten met het geld dat ik ontvangen had, voelde ik me heel goed, want wij behoorden tot de categorie ouders die al bijna alles verkocht hadden en dat waren er niet veel...lol.







No comments: