26 January 2017

Elise

Kinderen zijn zo eerlijk. Ze zeggen wat er in hen opkomt; iets wat we met ouder worden jammergenoeg niet meer (kunnen/mogen) doen omdat het niet altijd 'gepast' is. Ik had me een tijdje geleden voorgenomen om Zoe en Elise's beste uitspraken op te schrijven wat me niet gelukt is. Deze hieronder vond is zo goed dat ik hem toch wel wil delen...

On our way to the gym (in the car):
Elise: Mommy, are we going to be on time?
Me: Yes, we will - you understand now why mommy says you need to hurry up when I pick you up? That is so we would be on time. (Ja hoor - begrijp je nu waarom mammie altijd zegt dat je moet doordoen als ik je kom halen? Dat is omdat we op tijd zouden zijn )
Elise: Well, you could just leave earlier to pick me up so I wouldn't need to hurry up!

Point well made!

No comments: