21 January 2017

Extracurriculaire activiteiten

De extracurriculaire activiteiten voor de kids zowel als voor ons zijn in 2017 behoorlijk de moeite. Ons schemaatje hangt in de keuken, duidelijk zichtbaar voor iedereen, en staat bij Bram en ik ook op onze werkkalenders want op den duur is het moeilijk om allemaal bij te houden.

Voorlopig ziet het er als volgt uit:
Zoe:
Aikido: dinsdag en vrijdag
Piano: donderdag
Gymnastics: zaterdag

Elise:
Aikido: vrijdag
Gymnastics: donderdag en zaterdag

Stella:
Doggy training :): dinsdag (tot eind februari)

Bram:
Kung-fu: dinsdag en donderdag (en binnenkort ook zaterdag)

Me:
Muay Thai kickboxing: maandag, en/of woesndag, en/of vrijdag (minstens 2 keer per week)

Voorlopig lukt het nog om dit allemaal bol te werken. En ik heb gelukkig nog niet teveel voor het werk moeten reizen want anders loopt ons schema volledig in het 100!
Het ziet ernaar uit dat we een echte MMA (mixed martial arts) familie worden! Bram wou al jaren Kung-fu proberen, en Ojai zou Ojai niet zijn moesten we hier niet onze eigen Kung-fu school hebben.
En na al die jaren thuis sporten wou ik ook wel eens iets anders. Muay Thai is zeker niet zo gracieus als Aikido en Kung-fu maar het is een super leuke sport. Veel technischer dan ik verwacht had, wat het heel uitdagend maakt.
De eerste les was ik wel wat geintimideerd want ik was de enige vrouw, maar gelukkig was het een kleine klas. Meestal zijn we met een redelijke bende van ongeveer 10 tot 20 mensen, en een goede mix van mannen en vrouwen. Onze leraar doet al 35 jaar aan Muay Thai en is de max. Sommige van mijn klasgenoten doen dit ook al verschillende jaren en dat kan je goed merken. Een van de grootste verschillen tussen een beginner en een gevorderde is te zien in de foto hieronder:
Mijn been na een avondje bag-work (een voorbeeldje hiervan zie je op de link) - men zegge dat dit ook zal voorbij gaan haha. We zien wel.
Groepsfoto na de les

No comments: