20 February 2017

Tom Cruise

Ieder jaar komen we met het werk een paar keer voor enkele dagen samen. Die dagenlange vergaderingen zijn lastig, er komt enorm veel voorbereiding bij kijken, en gewoon al een hele dag stil zitten, aandachtig luisteren en beslissingen nemen vergt veel energie. Het toffe is dat er ook altijd wel tijd is voor een team building aktiviteit. Ik had er altijd al van gedroomd om ooit eens in een F16 te mogen zitten, laat staan echt vliegen! En deze droom is een beetje werkelijk geworden toen we met zijn allen naar The Flightdeck zijn gegaan - ik voelde me eventjes gelijk in Top Gun met Tom Cruise aan mijn zijde...in aangepaste outfit en al!

Het eerste half uur kregen we een uiteenzetting van hoe een F16 werkt en waarvoor alle knopjes in de cockpit dienen (ja, precies of dat een half uur genoeg is!), en daarna werden we in 2 teams gesplitst die tegen mekaar moesten vechten.
De cockpit was net gelijk een echte cockpit - ik heb daar mijn trots moeten inslikken want met mijn claustropobie zag ik het echt niet zitten dat ze dat ding helemaal gingen dichtdoen. Soit, opstijgen en landen ging super goed. Het draaien met een F16 en afschieten van bommen en zo ging iets minder...maar het was super tof.

Een nieuwe carriere misschien :)

No comments: