25 August 2019

Een nieuw schooljaar!

En zo zijn we weer vertrokken voor een nieuw jaar: derde leerjaar voor Elise, en zesde (en een nieuwe school) voor Zoe.
Elise kon het niet schelen bij wie ze in de klas zou zitten zolang ze maar Mr Hess had als leraar; en geluk heeft ze want ze heeft idd Mr Hess. Ze zit ook samen in de klas met haar vriendinnetjes Alexi en Arlette.
Dinsdagavond zei ze:
Elise: ik hoop dat ik naast iemand zit die niet tegen me gaat spreken.
Ik: (verbaasd) waarom?
Elise: ik wil me kunnen concentreren en ik wil niet in de problemen komen als ik iets zou terug zeggen.

Zoe is ook super enthousiast. Als keuzevak heeft ze Aerospace (luchtvaart) en in muziek heeft ze gekozen voor klarinet. Daarnaast zit ze nog altijd in de advanced groep samen met Grace maar nu zit ook Ryder bij haar in de klas.
De grootste aanpassing is dat de les een stuk vroeger begint dan in de lagere school. Om 7u40 gaat de eerste bel en om 7u44 (ja 44!!) gaat de bel voor de tweede keer en moeten de leerlingen in de klas zijn. De schooldag is gedaan om 2u22 en op woensdag om 1u18 (rare uren maar soit!). Behalve op dinsdag en donderdag is ze dus eerder thuis dan Elise (die op deze dagen les heeft tot 2u50).

Onze schooldirecteur op de eerste schooldag samen met de politieagent die ervoor zorgde dat het verkeer in goede banen liep.

En hieronder in haar sportoutfit van school...en neen, ze zal geen schoolsport doen...ze doet al genoeg (14u in totaal) maar ik heb haar laten poseren voor de foto he :)

No comments: