10 May 2019

Een geschenkje van mij voor mezelf....

In Belgie en toen we pas hier woonden ging ik heel vaak spinning: fietstraining op een soort hometrainer met vliegwiel...een fiets waar je keihard op fiets maar waar je nergens mee naartoe gaat (haha). Toen Zoe geboren was ging ik steeds minder; het was moeilijk om op tijd in de lessen te geraken en het lidgeld van de gym was eigenlijk te duur aangezien ik enkel deze lessen nam dus ben ik gestopt.
Een paar maanden geleden zag ik dat een Facebook-kennis van mij in Orange County een Peloton fiets gekocht had...en van het een kwam het ander. Via haar meer info gevraagd, info gelezen online, een test ride in Topanga op maandag 29 April, slecht geslapen maandagavond (grapje), dinsdagochtend gebeld om de fiets te bestellen, en vrijdag middag stond mijn eigen Peloton fiets boven in mijn bureau!!
 Moederdag geschenkje van Peloton #thisisonlythebeginning
Het is absoluut de max, mega, niet te doen...dat is natuurlijk als je een spin/fiets fan bent. Ik ben de laatste weken druk aan het trainen voor een halve marathon en de combinatie met het fietsen zal mijn training alleen maar ten goede komen. Mijn eerste ritje op de fiets was lastig - jeez, en ik die dacht dat ik in goede conditie was...fietsen is toch weer andere spieren he. Soit, je bouwt zoiets snel op. Zaterdag heb ik opnieuw een les gevolgd, deze keer met 1800!! andere Pelotonners...de community is niet normaal! Mensen zijn er door bezeten...en ik misschien ook wel wat moet ik toegeven.

Na een weekje (8 dagen) heb ik 10 workouts gedaan (sommige om 6u 's morgens), een totaal van bijna 6u, en 71 mile (114 km)! De fiets komt met een app waar je ook andere sporten kan doen: yoga, bootcamp, strenght, enz...het super toffe is dat je ook loopprogramma's hebt (voor buiten en voor op de loopband) - er zijn zoveel verschillende opties maar mijn favorieten zijn deze die specifiek zijn om te trainen voor een halve/marathon. Als je op je eentje traint kan het nogal saai zijn...je moet je kilometers in de benen hebben, en op den duur is dat nogal saai. Deze programma's helpen je echt om je voor te bereiden voor een race en je hebt een trainer die je begeleid.
More to come...maar in ieder geval Happy Mother's Day from me to myself haha

(laat me weten als je interesse hebt - ik heb een speciale code waardoor je korting krijgt)

No comments: