17 August 2014

Nummer 3 weg

Het is een feit; Zoe is gisteren haar derde tand verloren. Wat een evenement!!! Haar voortand stond al een tijdje los en de laatste dagen zag het er verschrikkelijk pijnlijk uit. De nieuwe tand duwde het melktandje eruit en het stond tegen eind deze week volledig schots en scheef, en bleek maar met een heel klein beetje tandvlees meer vast te hangen. Uiteindelijk is het losgekomen doordat ze er met haar tong aankwam - er was zelfs geen bloed mee gemoeid.
Ik heb jullie al verteld over de tandenfee die op bezoek komt telkens wanneer kinderen een melktand verliezen. Het kind moet dan 's avonds voor het slapen gaan de tand onder z'n hoodkussen leggen. De fee komt die dan wegnemen om er fairy dust van te maken en legt geld in de plaats als dank voor de tand. Gisteren waren Ella & Ryder langsgekomen voor een paar uur en met die hele drukte was Zoe (en wij ook) helemaal vergeten om haar tand mee te nemen naar haar kamer. Ik heb er net voor het slapen gaan nog aangedacht en ben nog $5 onder haar kussen gaan leggen (en de tand in de vuilbak natuurlijk) - ja, deze keer kreeg ze iets meer omdat het een voortand was :), anders was het maar een $1.
Toen Zoe deze morgen opstond vroeg ik haar of de tandenfee gekomen was en helemaal in schok sloeg ze haar hand voor de mond en zei ze: oh no mommy, I completely forgot! Ik heb haar dan gerustgesteld dat ik het nog bovengelegd had. Zoe is dan vlug naar boven gelopen en tot haar verbazing zag ze dat ze $5 gekregen had :). Wat was ze content!!!
Toen ze haar tweede tandje verloren was had ze het hele ritueel gevolgd maar ik was voor het slapen gaan volledig vergeten van de tand weg te nemen en geld te leggen. Ze was zo ontgoocheld toen ze opstond! De blik op haar gezicht!! En ik voelde me verschrikkelijk slecht en enorm schuldig. Ik heb dan een verhaaltje verzonnen dat de fee het waarschijnlijk super druk had gehad die nacht en dat we de avond nadien opnieuw gingen proberen - uiteraard was ze die nacht wel gekomen! Zucht....voor Zoe maakt dit nu niet veel uit maar ik ben toch content dat ik het een beetje heb kunnen goedmaken.

Zoe - fier als een gieter!

No comments: