12 May 2014

Happy Mothers Day

Een gelukkige moedertjesdag aan alle mama's! Hopelijk hebben jullie net zoveel genoten van jullie dag als ik. De kids waren heel trots met hun knutselwerkjes die ze voor hun mij hadden gemaakt. Ik verschoot ervan dat ze zich hebben kunnen inhouden en konden wachten tot de dag zelf om ze te geven.
Na het ontbijt zijn we in onze sporttenue gesprongen en zijn we met de hele familie gaan lopen; 10K nog maar eens. Lopen met stroller is serieus lastiger dan zonder (natuurlijk!) maar het is toch gelukt; we hebben er iets meer dan een uurtje over gelopen.

Als het aan Zoe ligt zouden we elke dag tijdens het weekend op restaurant gaan; ze doet niks liever! Maar gisteren hadden we natuurlijk een heel goede reden aangezien het moedertjesdag was. Het was redelijk druk maar we hebben toch niet zo lang moeten wachten tot we een tafeltje hadden. Het terras zat goed vol; allemaal families die kwamen eten om de mama's te verwennen. En de obers hadden het naast serveren ook goed druk met foto's trekken.
Hieronder nog een foto van mijn schatten en ik - die ik zelf getrokken heb :).


Het weekend hebben we afgesloten met een BBQ op ons terras - kortom, weeral een zalig weekend met heel veel en heel lekker eten.
Over eten gesproken: Bram en ik proberen tijdens de week lichte en gemakkelijk gerechten klaar te maken en een paar weken terug werd mij deze fantastische website aangeraden. Tot een paar jaar geleden was de schrijfster van deze blog heel ziek en bracht ze het grootste gedeelte van haar dag in bed door. De gewone geneeskunde bleek weinig voor haar te kunnen doen dus besloot ze het heft in eigen handen te nemen. Ze veranderde haar eetgewoontes volledig: geen vlees, geen melkprodukten, geen suiker, maar alleen whole foods, groenten en fruit. Haar volledige verhaal kan je hier lezen. De laatste weken hebben we bijna dagelijks een ontbijt (dikwijls een smoothie) en avondmaal van haar site uitgeprobeerd en de maaltijden zijn gewoonweg verrukkelijk!!!!
Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar iets nieuws, licht en gezond, en gemakkelijk (dit laatste geldt zeker voor mij aangezien ik niet de beste keukenprinses ben).
Smakelijk!

No comments: