27 November 2020

Happy Thanksgiving

Normaal gezien komen we die dag met een hele bende f(r)amilie samen maar dit was nog maar eens een feestdag die helemaal anders was dan vorige jaren. Vele van onze vrienden bleven in hun kleine bubbel en anderen vierden gewoon met het gezin. Tammy had ons uitgenodigd en ik heb toch lang getwijfeld of we gingen gaan. Nadat ze me verzekerd had dat het enkel hun gezin was en wij, en we de hele dag buiten ginnen zitten,  voelde ik me er toch redelijk goed bij. Dat is het grote voordeel van het Californische weer he! 

Het jaar 2020 is zeker een jaar om nooit te vergeten, en alhoewel we veel hebben moeten missen, vind ik dat er ook heel wat positiefs gebeurd is en veel waar we dankbaar mogen voor zijn. Ons leven kwam plots tot een volledige stop en van de een op de andere dag kon maar moest er ook niets meer. En die pauze heeft wel eens deugd gedaan, een manier om te herevalueren wat er echt belangrijk is. Ja er zijn dingen die we missen maar er zijn ook een heleboel dingen die we dachten dat we nodig hadden maar waar we gerust zonder kunnen leven. We hebben nieuwe hobbies ontdekt: zo zijn de kinderen hier beginnen paardrijden, iets wat ze vroeger alleen maar tijdens de grote vakantie deden, en ben ik terug beginnen lezen (iets waar ik vroeger altijd van zei dat ik de brain capaciteit niet meer voor had of wat enkel gebeurde tijdens onze vakantie, maar met te starten met 30 min per dag heb ik ondertussen al een heleboel boeken verslonden en zijn we weer met de leesmicrobe vertrokken (boekenlijst zie je aan de rechterkant van de blog), enz. 

We hebben puzzels gemaakt en gezelschapsspelletjes gespeeld (iets wat we eerlijk gezegd heel zelden deden). En aangezien we nu allemaal van thuis werken, elk in ons eigen kamertje wel, kunnen we profiteren van heel wat meer tijd - voor mij wil dit zeggen dat ik per dag ongeveer 3u minder in de auto zit! Straf he!




Lekkere kaas- en charcuterieschotel
Creatie van Bram: citroen merengue taart

Onze tieners 💓

En nu we ook meer tijd hebben kunnen we vroeger beginnen met decoreren voor het einde jaar....de kerstboom staat er al! iets waar ik meestal enorm laat me ben 😉.

No comments: