22 April 2020

Een zondag in quarantaine

Op het werk is het nog steeds druk maar dit weekend moest ik niet werken - joepie! En vanaf deze week lijkt de zomer in 't land...zalige temperaturen van 30 tot 35 graden, zwembad weer dus.
Zondag was het nog wat bewolkt en net niet warm genoeg om zonder truitje buiten te zitten maar dat hebben we niet aan ons hart laten komen. Zoe en ik zijn de dag gestart met een fikse wandeling in onze buurt (zalig toch dat we al die wandelpaadjes vlak bij de deur hebben!).
Op ons tochtje zijn we deze lieverd tegengekomen...brrr! Ik wist wel dat we tarantulas in onze streek hadden maar zelf had ik er nog nooit gezien. Bram was er wel al eens ene tegengekomen maar in al onze jaren hier is dat echt wel een zeldzaamheid.


In de namiddag heeft Zoe verder gewerkt aan haar groentetuin; samen met Bram had ze er al een paar weekends aan gewerkt maar pas zondagochtend zijn ze plantjes kunnen gaan kopen. We hebben vanalles: aardbeien, boontjes, sla, tomaatjes (kers en gewone tomaten), en zelfs watermeloen (we zien wel wat daar van komt).



Stella heeft zaterdag een knipbeurt gekregen; ze is weer goed voor een paar maanden. Het was niet gemakkelijk om hondenkapper te vinden. Uiteindelijk heb ik iemand in Simi Valley gevonden, die met zijn mobiel kapsalon gisteren tot bij ons gereden is....een stuk duurder dan gewoonlijk maar de moeite waard want 't was echt nodig en ik zag het helemaal al niet zitten om dat zelf te doen. Zo is Stella ook klaar voor de zomer.


En terwijl Zoe aan het werk was, heeft Elise haar helemaal laten gaan op de trampoline :)

En Stella...die probeerde de grondeekhoorns te pakken te krijgen...zonder resultaat: awel, geen grondeekhoorn maar wel een hele boel putten in onze grond (gelukkig in het achterste stuk van de tuin, die we voorlopig niet veel gebruiken)


Even pauzeren voor een macaron - yum!






En een super dagje hebben we afgesloten met een super maaltijd van Bram....varkensgebraad met polenta. Yum!


Ik heb er op de blog nog niks over geschreven maar we zijn al een paar weken aan het verbouwen. We werken met een vriend/aannemer en zijn zeer content van zijn werk. Foto's volgen. Maandag waren ze begonnen met buitenwerken en moest er eerst een hoop hout verlegd worden. Onder de laatste plank hadden ze een king slang gevonden...Ik heb er zelf geen foto's van gezien maar na de tarantula van zondag was het toch even schrikken om een slang in de tuin te vinden.
Gisteren is Bram het gras in het verste gedeelte van onze tuin aan het afmaaien en stuurde hij me deze foto door....deze gopher slang zat bijna onder de grasmaaier. Beide slangen zijn niet kwaadaardig maar ik heb ze toch liever niet in mijn hof zunne!

ugh! Too much wildlife to my liking.

No comments: