01 November 2019

Dia de los muertos - day of the dead

Dia de los muertos (day of the dead) begint op 31 oktober en eindigt op 2 november (wij kennen Allerzielen op 2 november). Vorig jaar zijn wij thuis de traditie gestart door Zoe (zie hier). Ik had er op het werk over verteld en mijn team was zo onder de indruk dat een van mijn werknemers het initiatief genomen had om bij ons op kantoor een altaar te creĆ«ren. Ik heb een team van 10 en iedereen heeft deelgenomen - naarmate de week vorderde kwamen er meer en meer foto's bij (mijn team is een mengelmoes van nationaliteiten). Hieronder zal je wellicht wel een paar foto's herkennen, een paar ontbreken...maar dat maken we zeker goed volgend jaar.
Het was emotioneel en hartverwarmend om tijdens die periode gedurende de dag af en toe eens een momentje stil te staan bij onze geliefden (de ene kenden we al beter dan de andere, sommigen waren verre familie), herinneringen op te halen, en een beetje meer te weten te komen over mekaars familie en familiegeschiedenis....



No comments: