Typisch voor het vierde leerjaar is dat de kinderen in social studies (aardrijkskunde, geschiedenis,...) een missie-project moeten maken. Vroeger moest elk kind een missie bestuderen en die dan thuis (met behulp van ouders) namaken. Op zo’n momenten zijn we dankbaar dat onze school een regel heeft dat er in de eerste 4 jaar geen huiswerk meer wordt gegeven! Dit jaar werden de kinderen in groepjes van 3 tot 5 ingedeeld en moesten ze in hun groepje samen al hun onderzoekswerk doen, een samenvatting over de missie schrijven, en de missie namaken. Zoe zat samen met Weston en Chandler in een groepje, en voor ons pietje-precies was dat niet altijd gemakkelijk LOL. We hebben dikwijls mogen horen hoe miscontent ze was met hun prestaties....hoe slordig Chandler wel was en niks alleen kon, en dat Weston alles vergat. Een groot deel van hun punten hangt af van het eindresultaat maar ook van hoe ze als groepje samengewerkt hebben. Het zal voor iedereen wel een hele goede leerschool geweest zijn. Vrijdag had Zoe dan eindelijk hun project mee naar huis (ja,ze had de jongens overtuigd dat zij het eerst mocht meenemen...ze zat er namelijk mee in dat de jongens de missie helemaal zouden verpesten als ze die gingen meenemen haha).
Bram en ik waren toch wel onder de indruk van het resultaat hoor! Zo'n details, heel mooi uitgewerkt!
zelfgemaakt schaap
mooie fontein in het midden
haardvuur in boetseerklei gemaakt
waterput
Indiaan aan het koken
Ze mogen heel trots zijn op hun werk!
No comments:
Post a Comment