28 March 2018

Double digits! Happy birthday Zoe!

Onze kleine meid is vandaag 10 jaar! Amai, wat vliegt de tijd...en wat worden wij snel oud(er)! Gisteren hebben we Zoe's verjaardag gevierd met haar turnvriendinnetjes (en dat is tegelijkertijd ook haar afscheidsfeestje geworden; we stoppen niet met turnen maar na 6 jaar hebben we besloten om Gold Coast te verlaten - meer hierover later in de post). Het was een fantastische namiddag en Zoe was super in de wolken.

Cadeautje van Bram en mij - een turnster in hart en nieren :)

Ik was iets te laat om te beginnen filmen maar dit was toch wel een emotioneel momentje! Dit is Zoe en haar hoofdcoach.

De cupcakes waren een mega hit! Er werd onder de meisjes goed onderhandeld wie welke cupcake wilde LOL. Zoe heeft deze bijna volledig zelf gemaakt!

 En hier zijn ze dan; alle Xcel'ers - van bronze tot gold!

Iets meer over ons afscheid:
Doordat zowel Zoe als Elise in een team zitten, spendeerde ik enorm veel tijd in die gym waardoor ik heel veel zag en hoorde waar ik mij niet bepaald super goed bij voelde (algemeen van hoe de coaches lesgeven, de feedback die ze geven of niet geven, punctualiteit, communicatie, maar ook de veiligheid van de turnsters). Maar aangezien de kids ingeschreven waren (en ik voor alles betaald had) was het belangrijk dat ze het seizoen konden uitdoen. 
Ik was de laatste maanden wat beginnen rondkijken en rondvragen om te zien wat andere opties er waren. Ik bleek ook niet de enige ouder te zijn die bezorgd was en zich vele vragen stelde (gisterenavond heb ik vernomen dat er nog 3 kindjes in Zoe's groep de gym verlaten voor exact dezelfde redenen als de onze). Gisteren heb ik de coaches laten weten dat Zoe en Elise (voorlopig) niet meer zouden terugkomen. Ik had ze een email geschreven om ze te bedanken voor een paar fantastische jaren maar dat het tijd was om iets nieuws te proberen. Zowel Bram en ik hebben een heel goed gevoel bij de nieuwe gym; het hielp natuurlijk dat we nu al meer ervaring hebben en weten welke vragen te moeten stellen. Aangezien zowel Zoe als Elise dat turnen zo serieus menen vinden we het belangrijk dat ze in de juiste omgeving en met de juiste mensen trainen. De kids hadden er een paar weken terug een paar keer les genomen en bij de opwarming was het al duidelijk dat er een enorm verschil was. Elise kan niet wachten om te veranderen van gym maar Zoe moet nog altijd wat aan het idee wennen. Voor haar is het moeilijk om haar vriendjes en coaches los te laten. Volgende week is het officieel; maar ik heb er een goed oog op!

No comments: