26 March 2018

2018 Xcel States Championship

Over 3 dagen (vrijdag, zaterdag, en zondag) werden er dit jaar maar liefst 1800 turnsters verwacht op het kampioenschap in Costa Mesa. Zoe's starttijd was zondagochtend om 8u! Het was beter dan een vrijdag waardoor ze anders school ging moeten missen maar Costa Mesa is nu ook niet precies bij de deur en om er om 8u te geraken moesten we toch wel om 4u45 vertrekken. De kinderen hebben we rechtsreeks van hun bed in de auto gelegd zodat ze toch nog een paar uur konden slapen. Rond 7u waren we er en had Zoe nog net genoeg tijd om wakker te worden, zich te verkleden, en ik om haar haren te doen....een mens moet er iets voor over hebben!

Dit kampioenschap was de laatste wedstrijd van het seizoen. Zoe was wel nerveus maar ik merkte toch dat ze precies al beter met deze gevoelens overweg kon. In deze wedstrijd waren er geen punten voor het beste team maar was het elke turnster voor zich, opgesplitst per leeftijd. Vandaar dat iedereen (behalve Rema die even oud is als Zoe) op een ander tijdstip moest komen. Voor een aantal kindjes betekende dit dat ze helemaal alleen waren wat toch wel jammer was voor de laaste wedstrijd van het seizoen.
Geen podiumplaast maar wel een persoonlijk record op de springplank en op de grond (wat eigenlijk de evenementen zijn waar ze het normaal minst goed op doet). Ze was super content met haar scores en op het einde zei ze: ik hoef niet meer naar de prijsuitreiking te gaan; ik heb geen medaille maar ik ben super content met mijn resultaten....that's my girl!




 Met coach Ashley en Rema!

Hieronder een overzicht van alle resultaten; met bovenaan de scores van de laaste competitie.

No comments: