18 July 2017

TBCF Girl Power

TBCG staat voor Teddy Bear Cancer Foundation. Die vereniging zamelt geld in voor families die een kind hebben dat kanker heeft. Dat geld kan gebruikt worden voor eten, huishoudhulp, betalen van rekeningen,...TBCF werd opgericht in 2002 door de mama van een vriendinnetje van Zoe - ondertussen leidt ze de organizatie niet meer maar is ze er nog altijd actief in betrokken. Zij was op het idee gekomen om onze dochters (we zijn met een groepje van 8 vriendinnetjes) te betrekken in de wereld van fundraising, en teruggeven aan de gemeenschap, en had ze voorgesteld om een fundraiser te organizeren voor TBCF.

In juni waren we met zijn allen samengekomen om de details te bespreken: wat willen we doen, wanneer, waar, wie doet wat, enz. Na die eerste bijeenkomst waren de kids enorm enthousiast, en alhoewel ik het ook enorm zag zitten, had ik zeer snel door dat dit geen gemakkelijk taak ging zijn en dat daar heel wat zou komen bij kijken. We waren overeengekomen dat we gebakjes/koekjes, speelgoed, en fidget spinners zouden verkopen.
 Eerste bijeenkomst :)
v.l.n.r Aashna, Rylie, Neeve, Mia, Zoe, en Kendall. Later zijn ook Remi en Jade bij de groep gekomen.

Zoe had haar hand opgestoken om flyers te maken, en op het evenement zouden we wafels verkopen (Belgian waffles made by real Belgian people - dat moest toch zeker een success worden he!)

Aangezien wij zeer kort na de eerste bijeenkomst vertrokken naar Frankrijk moesten we (ik) in Frankrijk die flyer afwerken. Voor iemand zoals ik, die helemaal niet creatief is, was dit zeker geen gemakkelijke taak. Uiteindelijk was dit het resultaat...
 Het logo'tje hebben we uiteindelijk op t-shirts laten drukken voor de kids.
Ondertussen moesten we toestemming krijgen om ons evenement te houden in Ojai, moesten we vragen of iemand wou betalen om de flyers te printen en om de t-shirts gratis te drukken, ook moesten de flyers opgehangen worden wat betekende dat iedereen (ik - aangezien Zoe dan op haar tweede vakantie was naar Palm Springs) mocht rondgaan om te vragen aan de zaakvoerders in 't stad of ze bereid waren een flyer op te hangen. En Zaterdagnammiddag heb ik dan ook nog een paar uur staan wafels bakken.
 Onze advertentie op Facebook!

Het evenement is een success geworden en we hebben voor ongeveer $600 verkocht!!

Zeer trots op mijn meid (en ook wel een beetje op het logo dat ik heb ontworpen - haha)
Het is al een super drukke maar mega zomer geweest!!

No comments: