08 June 2017

Craaaayziness!

Met de verbouwingen voor de deur hebben we het de laatste weken nogal druk gehad. Vooral omdat al die extra voorbereidende (afbraak) werken op een bepaalde manier in ons bestaande (al super hectische) schema moeten gewrongen worden. En met zoveel dingen te doen vergeet een mens al eens wat.
En dan komt de school ook nog eens op de proppen met (stomme) ideeen zoals vorige vrijdag toen die dag werd uitgeroepen tot Super Hero Day en al de kids in hun favoriete super hero kostuum naar school mochten.
Ik weet niet hoe dat er bij andere gezinnen 's morgens aan toegaat maar bij ons moet er flink doorgedaan worden, dus neen, er is eigenlijk geen extra tijd om op een gewone werkdag 's ochtends mijn kinderen te verkleden in Super Heroes.
Toevallig werkte ik vrijdag van thuis en dus mochten de kids wat langer slapen. Om 7u55 (de school begint om 8u15), dus 5 minuten voor we de deur uitmoeten, zegt
-Elise: Oh mommy, by the way, it's Super Hero Day, did you forget?
-Zoe: Oh yeah mommy, what are we going to do?
-Ik: daar hebben we nu geen tijd meer voor hoor...(dan zie ik de blik op het gezicht van de kinderen en voel ik me prompt schuldig)...Ok, komaan, wat willen jullie zijn? Elise, wil jij je Batgirl kostuum niet aandoen?
-Elise: yes!
-Ik: ok (ondertussen al naar boven aan het lopen om dat kostuum van de zolder te halen)...Zoe, wat wil jij zijn?
-Zoe: I don't know...what do we have? (by the way: hoeveel mensen hebben zomaar super hero kostuums liggen??)
-Ik: (ondertussen door de verkleedkleren aan het zoeken): ik heb een zwarte, rode, en roze cape die je kan aandoen...iets Wonder Woman-achtig misschien?
-Zoe: neen mommy, wat wij hebben is niet echt Wonder Woman-achtig. Ik zal me niet verkleden.
-Ik: (ondertussen vastberaden om iets voor haar te vinden) Wil je geen piraat zijn? Niet echt een super hero, maar je mocht ook zelf een cool karakter kiezen, nee? Je kan een zwarte t-shirt aandoen, ik heb een piratensjaaltje voor op je hoofd, een zwarte cape, en je kan je zwaard meedoen, die hang ik wel vast aan je riem...
-Zoe: That is a great idea!
-Ik: (diepe zucht - oef! Mission Accomplished)
En we zijn dan nog op tijd op school geraakt ook! Een paar weken geleden had de school me nog zoiets gelapt: Crazy Hair/Hat Day. Ik was het ook vergeten maar net zoals vrijdag was ik op het laatste moment met iets op de proppen gekomen en Zoe is dan nog tweede geworden in de wedstrijd van beste hoed - yay! Ik heb hier toch precies wat talent voor - LOL.

Elise op de voorste rij (vierde van rechts)

In het weekend gaan Zoe en Bram samen naar de Kung Fu les maar zaterdag is Zoe alleen moeten gaan en ook ik kon niet blijven kijken omdat ik nog een heel lijstje af te werken had van dingen die moesten gedaan worden. Toen ik Zoe ging halen toonde ze me fier als een gieter dat ze haar Kung Fu promotie gehad had. Dju, dat we dat hebben moeten missen!


Zondag wou Zoe haar eigen ontbijt maken. Ze had zin in iets lekkers en aangezien wij geen tijd hadden om pancakes te maken had ze online zelf een receptje gekozen: Raspberry Cream Cheese Pinwheel Pastries. Met heel weinig hulp van ons heeft ze die perfect gemaakt...




De kinderen vinden al die heisa in huis best wel tof...al die aktie! En waar ze kunnen, helpen ze graag mee. Ook van de afbraakwerken zijn ze enorm onder de indruk...al vindt Elise al dat lawaai maar niks. Haar oplossing: een koptelefoon opzetten - haha. Neen, dit is geen speciale geluiddempende koptelefoon, dus veel kan het niet geholpen hebben maar het is het gedacht dat telt he LOL.
Later in de namiddag is Grace nog langsgekomen en hebben de kids zich wat kunnen entertainen in het zwembad. En als aflsuiter van het lange werkweekend hebben Bram en ik genoten van een BBQ'tje en een lekker fles wijn van Artiste Winery.


We hebben goed geslapen!
Sweet dreams everyone! Credits van Elise

No comments: