02 August 2016

Rijbewijs

Het zal je maar overkomen: je rijbewijs is vervallen en je hebt er helemaal geen idee van. Ik moet voor het werk zeer regelmatig reizen maar vorige week was toch wel een unieke ervaring. Aan de douane zei de agent: Miss, je weet toch dat je rijbewijs vervallen is?  Ik verschoot mij een ongeluk!! Mijn vlucht was rond 7 uur s' morgens en ik moest echt wel kunnen vertrekken want ik werd op een belangrijke vergadering verwacht. Soit, alhoewel je om te vliegen een geldig identiteitsbewijs nodig hebt stond ik ervan versteld dat ze me toch doorgelaten hebben. Ik ging er dan ook maar van uit dat ze me naar huis gingen laten vliegen.
En inderdaad, de volgende dag verliep alles zo vlot dat ik het gedoe met mijn rijbewijs alweer helemaal vergeten was. Het was pas zaterdag, toen ik met de kids naar de gym aan het rijden was dat ik met herinnerde dat ik dringend mijn rijbewijs moet hernieuwen. Gelukkig kan je online een afspraak maken (en die had ik maandag al). Het enige probleem was dat ik geen idee had wat ik precies moest doen voor de hernieuwing van mijn rijbewijs. Ik had namelijk nooit mijn adres veranderd bij de DMV (department of motervehicles) - ooops foutje!!! en dus had ik nooit mijn hernieuwingsbrief gekregen, en dus wist ik niet of dit gewoon een administratief probleempje was of dat ik ook nog eens een examen ging moeten afleggen -  stress!!!! Soit, na bijna 45 min op hold te staan bij de DMV op maandagochtend kreeg ik te horen dat ik gewoon een paar papiertjes moest komen invullen, oef!!!! Ik was ondertussen al wat beginnen studeren voor mijn examen maar mijn scores op de testproeven waren niet al te positief, gelukkig dus maar.

No comments: