16 July 2016

Japanese Cooking camp

Net zoals vorig jaar hebben de kids een kookkamp meegedaan. Toen ik hen ingeschreven had wist ik nog niet wat het thema ging zijn en ik moet toegeven dat ik wat in shock was toen ik hen maandagochtend ging afzetten: Gluten free, vegetarisch, japans koken. Het eerste wat er door mijn gedachten ging was "ouch", en de kids dachten hetzelfde want de teleurstelling was duidelijk op hun gezicht te zien. Aan de andere kant dacht ik dat het goed was dat ze weer andere dingen zouden leren kennen en dat ze ook een aantal smaken zouden leren kennen en (hopelijk) ook lekker vinden.

Zoe vond alles super mega de max! En alhoewel Elise niet alles lekker vond, ze heeft toch nieuwe dingen geprobeerd en ze was heel enthousiast over al het koken. Zoe vond alles lekker: de spring rolls, miso soep, sushi, slaatjes,...en natuurlijk de green tea ijscreem die Elise ook super vond.

Die kampen zijn niet goedkoop maar de kids leren echt veel bij. Ze worden nieuwsgierig en willen dingen proberen. Zoe maakt al zelf haar lunch klaar voor kamp en de spring rolls zijn al een mega succes geworden bij haar vriendjes die niet naar kookkamp geweest zijn....iedereen wil van haar lunch proeven - haha. Op het einde van de week mogen de ouders gaan proeven...

Zoe bij de sushi stand
groepsfoto

green tea ice cream
zelfgemaakte sushi
yummy ice cream
Japans kookboek met alle recepten van die week en ook een paar weetjes over Japan









No comments: