03 July 2015

Tandje weg - of toch bijna...

Gisteren ben ik met Elise naar de tandarts geweest. Sunny Smiles is een kinder/jeugd-tandarts in Ventura die een hele goede reputatie heeft en aangezien we van onze tandarts in Ojai niet super content waren zijn we veranderd en ik moet zeggen dat ik er spijt van heb dat ik het niet vroeger gedaan heb. Het kantoor is echt voor kids gedecoreerd (zie website). En terwijl de tandarts en zijn assistente hun werk doen kunnen de kids in de stoel naar een film kijken (er is keuze tussen meer dan 100 films!). En alhoewel Elise het super vond bij de tandarts hebben we wat minder goed nieuws gekregen.
Een paar maanden terug is ze van haar fietsje geduwd geweest op school en is ze op haar voorste tanden gevallen. Een van de voorste tandjes is beginnen ontsteken (aan de wortel) en dat was op de x-rays goed te zien. Die moet er dus uit en dat zal begin Augustus moeten gebeuren (ik heb bewust een dag gekozen dat Bram thuis was zodat ik daar niet zou moeten bij zijn :) ). Ondertussen neemt ze antibiotica om de ontsteking weg te krijgen. Aangezien bij de meeste kids de nieuwe voorste tanden maar rond 6 a 7 jaar uitkomen zal ze dus wel nog een hele tijd zonder tandje moeten rondlopen maar dat vind ik waarschijnlijk erger dan zij.
Yep...chillen met de zonnebril aan zodat het licht toch niet teveel in de ogen schijnt terwijl ze naar de film kijkt - een echte moviestar!!!
 na heb bezoek krijgt ze centjes om speelgoed uit de automaat te halen
Een update begin augustus dus...

No comments: