18 October 2014

Another amazing but crazy busy weekend!

Phew...wat een drukte weeral dit weekend maar toch weer ooooh zo leuk!
Vanaf juni tot oktober loopt in Ojai het evenement 'Movies in the Park'. Elke maand (op vrijdagavond) wordt er in Libbey Park een film voorgesteld die al dan niet al in de theaterzalen te zien is. Wij waren nog nooit geweest aangezien de film pas om 8u 's avonds begint en ik dit eigenlijk wat te laat vind voor Zoe, en dacht dat ze moeite zou hebben om wakker te blijven - duh! Gisteren werd 'How to train your dragon 2' aan het publiek voorgesteld. Het was de MAX! De film was goed en ik heb met volle teugen genoten van mijn dochter die aan het genieten was :). Dit moeten we zeker nog eens doen...
 Niet al te scherp, maar toch een paar sfeerbeelden :)

Deze ochtend, na de gewoonlijke Skype-sessies met familie en vrienden, hebben we ons gehaast naar de tennis. Het ziet ernaar uit dat volgende week de laatste les zal zijn voor Elise - het programma eindigt niet maar zal nu doorgaan om maandag en vrijdag. Er is al tennis op maandag voor zowel Zoe als Elise maar ik heb niemand die hen kan brengen en dus gaan ze slechts 1 keer per week - allebei op zaterdag. De coach van Elise moet jammergenoeg om persoonlijke redenen haar schema veranderen en de lessen zullen nu doorgaan op vrijdag. Aangezien ik van thuis werk op vrijdag zou ik haar in princiepe wel kunnen brengen...we zien nog wel.

Ondertussen kan ik bevestigen dat de Halve Marathon in Ventura een feit is! Ik ben ingeschreven dus there is no way back!!! Ik heb nog een paar weken om te trainen maar op 16 november is het dus zo ver. De laatste weken loop ik tijdens de week zo'n 3 keer (6,5 km, 10 km, 6,5 km), en 1 dag doe ik 'strenght' oefeningen (Tracy Anderson of P90X). Op zaterdag loop ik mijn langste tocht - iedere week een beetje meer en op zondag weer een kortere run, strenght oefiningen of wandelen. Het nadeel of voordeel (hangt ervan af hoe je het bekijkt) van lopen in Ojai is dat je nooit plat loopt. Algemeen denk ik dat lopen in Ojai een zeer goede voorbereiding zal zijn op de tocht die ik zal lopen in Ventura (het parcours van de halve marathon is hoofdzakelijk plat). Tot en met vorige week ben ik altijd wat beperkt geweest waar ik mijn langste run kon lopen -  de waterfonteintjes in 't stad bepaalden eigenlijk waar ik liep. Een uur zonder water is niet echt een probleem maar eens voorbij dat uur is het echt wel nodig om iets te kunnen drinken. In Ojai is het ook altijd minstens 20-25 graden (vanaf november zal dit wel beginnen verbeteren) dus water is een echt must voor een lange run...vandaar de aankoop van mijn laatste nieuwe gadget :)...vandaag uitgetest en goedgekeurd


Run van vorige week met redelijk wat hoogteverschil!

Run van vandaag met een klein beetje hoogteverschil maar hoofdzakelijk naar beneden
Laatste nieuwe gadget van Ultimate Direction, met 2 flesjes van een kwartje liter en genoeg plaats om ander klein gerief in op te bergen!

Nog 4 weken voor de wedstrijd, dus als ik nog een paar keer 18km kan lopen en nog 1 keer 20 dan zou ik er klaar moeten voor zijn! Keep fingers crossed.

No comments: