12 April 2012

Zalig paasfeest!

Als ik aan pasen denk dan denk ik terug aan mijn eigen kindertijd wanneer mijn ouders de chocolade eitjes verstopt hadden in de tuin en ik die 's morgens vroeg mocht gaan zoeken - super vond ik dat! Chocolade eieren zoals we die in Belgie kennen vind je hier niet; met pasen krijg je plastieken eieren in felle kleuren. En omdat dit hier de gewoonte is hebben Bram en ik er ook maar gekocht en hebben we die de avond voor pasen met chocolade gevuld. Zoe had zondag gelukkig lang geslapen zodat we toch niet super vroeg moesten opstaan om de eitjes in de tuin te verstoppen. 
Elise begreep het hele gebeuren niet heel goed maar had toch al heel snel door dat er in die plastieken eieren iets heel lekkers zat. Dit is het eerste jaar dat we aan het 'paasgedoe' meedoen; vorige jaar was Zoe nog te jong en zaten we trouwens in Cabo, Mexico - leuk om nog eens terug te kijken naar de foto's; wat worden de kindjes toch snel groot!

 
In de namiddag hebben we onze patio aan de achterkant van het huis opnieuw ingericht. Onze spa hebben we een paar weken geleden te koop gezet maar die zijn we jammergenoeg nog niet kwijtgeraakt. Sedert we hier wonen hebben we de spa slecht 2 keer gebruikt en ik zou de plaatst dat dit 'gedrocht' inneemt liever gebruiken voor iets anders. En terwijl we wachten op een koper hadden Bram en ik besloten om de spa te laten leeglopen en die te verzetten aan de zijkant van ons huis. Dit hele gedoe heeft heel wat lach-momenten opgeleverd want zo'n spa verzet je niet zomaar (duh!). Met de nodige pauzes hebben we het 'gedrocht' genoeg kunnen verduwen maar nu vrees ik er helemaal voor dat we die ooit kwijtgeraken. Dat ding weegt zoveel dat ik geen idee heb hoe iemand dit zal kunnen vervoeren laat staan op een truck krijgen. Gisteren belde er iemand die zei: "people usually pay me to take the spa with me" - dat klinkt niet goed he!

No comments: