24 April 2012

Een goed rapport

Ik weet nog hoe ik erg ik het vond dat we Zoe uit de Rainbow School moesten weghalen. Ik vond dat zo'n goed schooltje en vreesde dat we niets gelijkaardig zouden vinden in Ojai. Niets is minder waar; Noah's ark vind ik eigenlijk beter dan de Rainbow School. De kindjes worden opgesplitst in verschillende leeftijdsgroepen en elke groepje heeft slechts 8-10 kindjes waardoor iedereen toch veel aandacht krijgt. De school focust zich vooral op de voorbereiding voor de kleuterklas. Zoe verlangt enorm om naar Kindergarten te gaan maar jammergenoeg moet ze nog een jaar wachten. Kleuters moeten 5 jaar zijn voor het begin van het schooljaar (augustus) vooraleer ze mogen gaan. Ik vrees er dus wel wat voor dat Elise zal moeten wachten tot ze bijna 6 is aangezien haar verjaardag in november valt.

Om de 6 maanden wordt er per kind een 'progress report' ingevuld om te checken wat ze nog moeten leren, wat ze al kunnen, waar ze beter in zijn dan hun leeftijdsgroep en wat ze thuis moeten oefenen met de ouders zoals: spreken in volzinnen, de schaar kunnen gebruiken, letters herkennen, kunnen tellen, luisteren wanneer anderen spreken, schommelen, de dagen van de week kennen,....
Hieronder zie je de feedback die Zoe kreeg in october (trotse mama!)

 Tekenen en knippen.

Dit is de feedback die ze nu gekregen heeft (zeer trotse mama!).

 Toch wel een groot verschil in tekenen en knippen in 6 maanden tijd.
We zullen nog wat moeten werken aan de driehoek en het vierkant.

Er zijn 2 dingen die we met Zoe moeten oefenen volgens het rapportje; ons telefoonnummer en haar adres. Aan het adres hebben we gisteren gewerkt en dat zal ze binnen een paar dagen wel vlotjes kunnen zeggen. Toen ik haar zei dat ze ook ons telefoonnummer moest leren zei ze: But mammie, I know our phone number! En ik dan: ah ja? Waarop Zoe: yes, 911 - zo grappig.

No comments: