29 March 2012

Nagelbijten

Zoe is een enorme nagelbijtster en haar handjes zien er verschrikkelijk uit. Ik krijg pijn van gewoon naar haar handjes te kijken. Nagelbijten blijkt naast neuspeuteren, duimzuigen en haarfrutselen de favoriete bezigheid te zijn van kleuters. Heel vaak is het van voorbijgaande aard en moeten ouders dus niet ongerust zijn maar ik wil liever het zekere voor het onzekere nemen en proberen om het haar af te leren. We hebben al geprobeerd om er haar op te wijzen telkens wanneer ze aan het bijten is maar deze methode is geen succes. Ik denk dat ze het zelf niet beseft dat ze op haar nagels aan het bijten is. Na wat onderzoek op het internet heb ik Mavala Stop gekocht, dat toch heel goede reviews heeft. We zijn vorige week met 'de behandeling' begonnen en ik moet zeggen dat ik haar nog niet op haar nagels heb zien bijten behalve de avond dat ik haar nagels gelakt had waarna ze een heel vies gezicht trok en direct vroeg of ze iets mocht hebben om te drinken. Let's keep fingers crossed...

No comments: