28 September 2011

Allemaal beestjes

Maandagavond is een vriendin even langsgekomen en toen ze net vertrokken was hoorde ik in de living het geluid van precies een muis (rat of wat dan ook) boven (zo dat geluid van iets dat probeert binnen te komen). Verschrikt ga ik naar boven; hoewel ik niks zie hoor ik nog steeds datzelfde geluid. Ik ga terug naar beneden en daar hoor ik het nog een paar keer maar dan stopt het. This is just great!, zo denk ik. Ik besloot van mezelf niet druk in te maken en gewoon te gaan slapen.
De volgende ochtend net toen ik wilde vertrekken zag ik dat er een 'beest' dood lag in de voortuin - het leek een grote rat met lange staart en grote oren. Ik heb 'het' laten liggen en ben naar het werk vertrokken waar ik natuurlijk mijn verhaal vertelde aan mijn collega's. Resultaat: het beest was volgens hen zeker een possum.

Mijn andere collega zei dat hij waarschijnlijk niet echt dood was maar gewoon deed alsof. En toen vroegen ze me of ik het spelletje niet kende van 'play possum'. Huh??? (Wanneer een possum bang is kan het beestje blijkbaar doen alsof het dood is om zijn aanvaller af te leiden, zijn hart gaat trager kloppen en hij ligt dan op de rug met zijn pootjes omhoog.) Wel, natuurlijk had ik daar nog nooit van gehoord want van waar ik kom hebben ze zo geen beesten, antwoordde ik.  Soit, toen ik thuiskwam lag hij daar nog steeds; hij was dus wel zeker dood.
Tijdens datzelfde gesprek met mijn collega's word er nog gesproken over de andere beestjes dat Ojai heeft, waaronder een grote 'furry' spin (de naam ben ik al vergeten en ik heb me voorgenomen om niet te gaan 'googlen'). Misschien moet ik dit weekend toch maar naar de animal shelter gaan om een kat te halen. Die zijn zo efficient: ze doden spinnen, gophers (ken je knabbel en babbel nog! - er zijn er zo een paar bezig in onze achtertuin die heel ons grasveld naar de knoppen aan het helpen zijn), possums, muizen,...Niet zo zeker wat Bram daarvan zal vinden maar dat zien we later wel.

No comments: