10 October 2010

When the girls are home alone...

Vorige week zaterdag is mijn papie vertrokken voor een 10 daagse trip naar Belgie om het huwelijk van nonkel Joeri te vieren. Aangezien we al binnen een paar weken mijn kleine zusje verwachten konden wij er jammergenoeg niet bij zijn.
Het allereerste wat moest geregeld worden was wie gedurende de 10 dagen voor het eten ging zorgen (jullie moeten weten dat mijn mamie niet echt een keukenprinces is he). Ik heb me direct als vrijwilliger opgesteld. Wat vinden jullie van mijn keuken - chic he!
Ondertussen is ook mijn zusje's kamertje klaar en liggen al haar kleertjes mooi in de kast. Op het gebied van praktische voorbereidingen zijn we volledig klaar voor haar komst. We hadden echter niet verwacht dat ze deze week al voor enige opschudding zou zorgen. Woensdag is mamie voor een paar uurtjes in het ziekenhuis is beland. Amai, dat was nogal iets! Gelukkig is Petra met mijn mamie kunnen meegaan en is zij mij dan ook komen afhalen van t school. Ik was super content van mijn mamie terug te zien. De verpleegsters in het ziekenhuis waren heel lief voor me, ik heb er zelfs een nieuw kleurboek gekregen. Gelukkig waren alle testresultaten goed en mochten we uiteindelijk na een dikke 4 uur naar huis. Nog geen zus dus...oef. T' beloofd een ferme madam te worden heb ik zo de indruk.
Gisteren zijn we met Petra naar de farmers market geweest downtown Santa Barbara. Met temperaturen van rond de 30 graden konden we wel wat afkoeling gebruiken en zijn we na het shoppen even gaan genieten van al het lekkers in 'Our Daily Bread'. De rest van de namiddag hebben we dan bij Petra en Joachim thuis doorgebracht.
 
 
 
 
 
 
Vandaag stond er een playdate met Ella en Hamish op het programma (Hamish is Schots voor John, en een heel populaire naam in Australia). Ella zit al een paar weken in de plaaster (een accidentje op de trampoline) waardoor ze niet naar de klas kan komen en we mekaar dus heel wat minder zien. Morgen krijgt ze een nieuw gipsverband en zou ze normaal weer wat moeten kunnen stappen.
Aangezien onze beide papa's zijn gaan feesten (Ben is naar Vegas met vrienden), vonden de mama's het een goed idee om te gaan picnicken in het park.
 
 
Als afsluiter van zo'n drukke week zijn mamie en ik naar Kim's Nails & Spa geweest voor een pedicure. De max vond ik het! Toen het aan mamie's beurt was mocht ik gewoon op haar schoot zitten met mijn voetjes in het water terwijl we beiden van een zetelmassage genoten. Daarna was het mijn beurt om mijn nageltjes te laten lakken in mijn roze vlindertjes stoel (let vooral op het bloemetje dat ik erbij gekregen heb).
 
 
 
 
En om de week helemaal perfect af te sluiten heb ik dan maar lekker gekookt voor mijn mamie.
Dinsdagavond is papie terug thuis; mamie zal content zijn want na zo'n drukke week is ze nogal versleten...

No comments: