06 October 2022

De saxofoon

Een van de redenen waardoor Elise zo uitkeek naar de middle school was omdat ze dan een keuzevak kon kiezen en een van de vakken was muziek. Ze sprak er al jaren over dat ze de viool wilde spelen en dat was dus haar eerste keuze. Toen we haar lessenrooster gingen halen net voor het begin van het schooljaar, kwamen we te weten dat ze geen vioollessen meer gingen aanbieden (niet genoeg studenten voor de strijkinstrumenten), maar een extra domper was dat ze van de drie keuzes die ze had opgegeven, geen enkele keuze had gekregen; ze hadden haar gewoon in een heel andere les gestoken met heel wat tranen tot gevolg.

Toen we thuiskwamen (en zij wat gekalmeerd was) probeerde ik haar wat te motiveren om misschien een blaasinstrument te proberen. De klarinet (zoals Zoe had gedaan) zag ze zeker niet zitten. Ik ben dan op het internet beginnen te zoeken om te zien of ik geen 'coole' saxofoonspeelsters kon vinden...en nadat we wat filmpjes hadden bekeken zei ze dat ze saxofoon ging proberen. Zij content en wij dus ook.

De klank (lees lawaai) dat zo'n instrument maakt als je nog niet weet hoe je het echt moet bespelen is LUID, zo luid zelfs dat onze kat en hond het huis uitvluchten als ze begint te oefenen 😂 . Ondertussen zijn we een paar maanden verder en kreeg ik het volgende filmpje van Elise vorige week doorgestuurd toen ik op een werktrip was.


No comments: