22 September 2022

Volleybal

Op weg naar school vorige week zegt Elise dat ze eigenlijk heel graag had meegedaan aan de toelatingstest voor volleybal op school. De dagen waarop het team oefent en wedstrijden heeft zijn net de dagen waarop ze geen gymnastiek heeft en aangezien Zoe ook volleybal speelt (meer daarover later), had ze dit ook graag eens geprobeerd. Het team oefent op maandag en vrijdag en heeft wekelijks een wedstrijd op woensdag in Ventura. 

Haar opmerking: Wanneer ik in Villanova zit met Zoe dan kunnen we samen op het Varsityteam spelen!!

You go girl, dream on, dream on!!

Note: Varsity is het hoogste niveau, daarvoor heb je junior varsity, (waar Zoe in speelt) en alles begint met het developmentteam.

Soit, ik had net nog een mailtje gekregen van school dat iedereen die de toelatingstest gemist had nog een test kon doen op maandag. Ik dus naar de dokter op vrijdag om een papiertje te laten invullen dat Elise gezond en wel was om maandag aan de test mee te doen. Ik (en Elise eigenlijk ook) had weinig verwachtingen van de test, ik hoopte gewoon dat ze zou geselecteerd zijn om op het laagste niveau te kunnen spelen; dat is met de groep die eigenlijk alles nog moet leren en ze oefenen slechts 1 keer per week (wat eigenlijk al genoeg ging zijn aangezien ze met de gym al 3 dagen per week bezig is). 

Op maandag heb ik haar afgezet voor de test die een uurtje duurde. Ze vond dat ze het 'ok' gedaan had. Op dinsdag krijgen we bericht dat ze op het Junior Varsity team zit. Twee keer trainen per week en elke woensdag een wedstrijd. Hoe is dit mogelijk - ze moeten wel talent hebben zeker!

Soit, gisteren was de eerste wedstrijd van het seizoen. Ik had aan de coach gevraagd of het eigenlijk we de moeite was dat Elise ging aangezien ze nog nooit getraind had. De coach raadde aan om toch te gaan zodat ze toch een 'feel' zou hebben van de wedstrijd, maar ze had ook gezegd dat Elise niet moest verwachten dat ze op heb veld zou gezet worden tijdens de wedstrijd. Gelukkig maar!!

Ok, wij dus naar Ventura. Wordt ze tijdens de tweede helft van het spel wel niet op het veld gezet, zeker. En scoort ze wel niet ook! Voila, we zijn vertrokken met een tweede volleybalspeler denk ik.


No comments: