22 October 2019

Weekend deel 1 - zaterdag: Girls make Tech with heart en Ojai Day

Een paar weken geleden had de school ons laten weten dat La Reina middle and high school in Thousand Oaks (een zeer mooie school!) een STEM evenement ging hosten voor meisjes tussen de 10 tot 14 jaar. De definitie van STEM lees je hier.
Het doel van het programma was om de kinderen bloot te stellen aan chemie, zonne-energie, programmeren, virtuele realiteit,...maar gefocust op hoe deze technologieën kunnen gebruikt worden in de zorgsector.
Toen we ons ingeschreven hadden stond er dat weekend nog niks op het programma maar dat is niet zo gebleven....en die andere dingen waren te belangrijk/leuk om af te zeggen dus hadden we een propvolle agenda!
Zoe moest om 10u al in Thousand Oaks zijn en kon gelukkig met een vriendinnetje mee terwijl ik Elise naar de gym bracht. Doordat er diezelfde dag ook Ojai Day was en Zoe en Bram met hun Kung Fu school een demonstratie moesten geven moest ik nadat ik Elise had afgezet, van Ventura doorrijden naar Thousand Oaks om Zoe te gaan halen en te zorgen dat ze om 2u30 aan de Kung Fu school stond (terwijl Bram Elise was gaan ophalen)...ik voelde me op het einde van de dag precies taxichauffeur.


No comments: