11 June 2019

Huiswerk!!

Een paar jaar geleden heeft onze school een 'no homework' policy ingevoerd. Heel af en toe moeten de kinderen thuis werkjes maken maar echt niet veel. Een paar weken terug had Zoe de opdracht gekregen dat ze van een bepaalde staat een presentatie zou moeten doen (op een poster bord). Zij had Alabama gekregen....het opzoekings- en ander voorbereidende werk zou allemaal in school gebeuren en de kinderen zouden gewoon thuis hun poster moeten 'afwerken'. En daar is het misgelopen....
Maandag vroeg ik aan Zoe hoe het was met haar project, en na veel vragen kwam ik te weten dat er eigenlijk nog helemaal niets was gedaan aan de poster behalve dat ze vanalles over de staat had geleerd en dat ze uitgetekend had welke tekeningen en foto's waar zou komen, maar er waren nog geen specifieke tekeningen en foto's! En daarenboven had ze ook nog geen poster. Wij dus na Kung Fu naar Ventura...shoppen voor een poster en decoratie materiaal.
's Avonds dan nog een paar uur met Zoe gezocht naar foto's en documentatie. Dinsdag op het werk heb ik de hele voormiddag gewerkt aan Zoe's poster zodat ze daar in de namiddag kon aan verder werken. Van andere mama's kwam ik te weten dat Zoe niet de enige was - gelukkig maar, maar toch! 't Is niet dat ik het nog niet druk genoeg heb dat ik zelf nog vanalles over Alabama moet leren.
Ik was dan natuurlijk ook enorm met het project begaan en wou dat het er goed uitzag. Ze had zo'n fantastisch jaar gehad en ik kon haar toch niet op zo'n manier het schooljaar laten eindigen. Soit, Zoe heeft haar lesje wel geleerd....aan iedereen die dit leest: vraag zeker eens aan Zoe hoe haar poster project verlopen is haha!







 En YES! een perfecte score voor (mijn) Zoe's poster :)

No comments: