01 November 2016

Halloween

De Halloween-festiviteiten zijn weer achter de rug. Wat vind ik dit toch een super leuke 'feestdag'! Onze collectie versiering breidt ieder jaar een beetje meer uit - ik kan het niet laten.
Zoe heeft dit jaar ook voor de allereerste keer haar eigen pumpkin gecarved. Ze mag fier zijn op het resultaat!

Als thema hadden we dit jaar Dia de Muertos gekozen (day of the dead, dag van de dood). Elise wou eerst niet meedoen. Oorspronkelijk hadden we afgesproken om een Super Hero thema te doen en Elise keek er zo naar uit om haar Batgirl kostuum te kunnen dragen. Ook vond ze de make-up van Dia de Muertos maar niks - veel te angstaanjagend. Uiteindelijk zijn het de jurk en de sluier die haar overtuigd hebben, eens ze zag wat ze ging mogen aandoen was ze helemaal verkocht.

De make-up voor Dia de Muertos is heel speciaal en redelijk wat werk. Ik had een heleboel voorbeelden gezocht online maar ze leken mij niet echt doenbaar. Voor de kids had ik tatoeages gekocht die ik maar een klein beetje moest inkleuren met smink. Vorige week donderdag was er Harvest Festival in de Ojai Valley Inn & Spa. Amai...dat was nogal de moeite. Ingang was slechts $10 voor kids en $15 voor volwassenen maar er was eten, wijn & bier a volonte, een kinderboerderij, spelletje voor de kids, en een kostuumwedstrijd - die Elise gewonnen heeft!!!


 


 Fotosessie thuis
 Op het Harvest Festival met de pony
Elise met haar mand goodies zie ze gewonnen heeft. Leuke was dat de ouders van het winnende kindje een fles champagne kregen :)

Zoe en Elise hebben enorm veel kommentaar gekregen op hun kostuum en make-up en ik moet toegeven dat ik ook super content was met het resultaat - al had het 2 uur geduurd om ze alletwee klaar te krijgen!! De tatoeages waren heel goed gelukt maar het was een lang proces...ieder stukje moest je apart op het gezicht plakken. En die er terug afkrijgen was ook wel de moeite!

Vrijdag hadden Bram en ik een dagje verlof en dat kwam heel goed uit. Uiteindelijk hebben we de hele dag staan kokkerellen: lasagne, chilli, soep, cup cakes, citroentaart, mummy-dogs,....want voor onze jaarlijkse Halloween party hadden 30 mensen ge-rsvp'd. En dan moest de versiering nog allemaal opgehangen en uitgezet worden...inclusief de photo booth waarvoor ik zaterdagochtend nog een strobaal moest vinden en een laken moest beschilderen. Het resultaat was geslaagd, al zeg ik het zelf.
 Familieportret

 Peper- en zoutvaatje met zombiekids
 Zoutvaatje met Cruella Deville
 spideralert! Peter, de zwitserse wandelaar, en Paul, Ash, op de achtergrond
 Mary Poppins en de dief
 groepsfoto van de kids: v.l.n.r Deagan, Austin, Fiona, Ella, Abby, Martha, Jack, Louisa, Ryder, Zoe, Nathan, James, en Elise (kleine Edith op de achtergrond)
Bram met de schoorsteenveger en het pepervat.
 Groepsfoto van de volwassenen: Alyssa, Shane, Sven, Serenity, Edine, Nathan, Tammy, Jeff, Bam, me, Barbara, Peter, Emily, en Paul
Pokemon-familie (Pickahu, Ash en een pokebal) met SWAT teamlid
De turtles met de eekhoorn
En nog een paar selfies van de kids
 


Maandag was het dan echt Halloween. Ik had de kids gezegd dat ze een andere kostuum moesten aandoen want ik zag het niet zitten om nog eens hun gezichten te doen. Elise was content dat ze dan toch nog haar Batgirl pakje kon aandoen en Zoe wou een heks zijn...een groene heks dan wel, gelukkig was dit redelijk gemakkelijk. Ze had ook verschillende spreuken zitten oefenen die ze later op de avond wou uittesten.
's Avonds waren we uitgenodigd bij Lilly thuis (Elise haar vriendinnetje) voor een hapje en drankje vooraleer we met een hele meute kindjes zijn gaan Trick-or-Treat'ing. Na twee uur rondlopen had ik het wel gehad en kon ik de kids overtuigen om naar huis te gaan. Ze waren content met hun snoepgoed-collectie...die ze ondertussen volledig negeren. De max toch!



No comments: