11 March 2013

School

De dag voor ons vertrek naar Mexico zijn we naar de Mira Monte school opendeurdag geweest (het schooltje om de hoek). Ik had jullie laten weten dat ik het eigenlijk echt niet goed zag zitten dat Zoe naar ginder zou gaan maar ik moet eerlijk toegeven dat ik aangenaam verrast was. Op vrijdag 1 maart om 8u30 stonden Bram en ik, samen met nog een paar andere ouders, in de rij voor onze rondleiding in de school. De principal (directrice) was veel vriendelijker dan ik verwacht had en de rondleiding zelf was enom gedetailleerd. De school heeft ongeveer zo'n 400 leerlingen.
De kleuters hebben les van 9 tot 2, slechts 5 uur dus! De school zorgt wel voor opvang voor en na de lessen - gelukkig maar. In de namiddag wordt er eerst geholpen met het huiswerk vooraleer de kids kunnen gaan spelen.

Ons 'enrollment' pakketje is ondertussen ingediend! Wij zien het zitten, alhoewel de eerste dag waarschijnlijk wel emotioneel zal worden (zeker voor mij dan) en Zoe...die kan maar niet zwijgen over 'kindergarten'. Ze brengt nu al iedere dag 'huiswerk' mee (taakjes die de pre-school voorziet en die de kids vrijwillig kunnen meenemen - zonder verplichting om die in te dienen) die ze vlijtig elke avond wilt afwerken.

Hopelijk blijft ze zo'n ijverige studente!

No comments: