28 May 2011

En vertellen dat ze kan

Zoe is enorm mondig en soms liggen Bram en ik echt plat van het lachen met de dingen die ze uitkraamt. Aangezien een mens zoveel vergeet heb ik me nu voorgenomen om haar sterkste uitspraken bij te houden (hopelijk zal dit lukken). Ik kan toch al de volgende met jullie delen:

  • Een tijdje geleden ging Bram ze van 't school ophalen en vroeg ze, zonder dat daar een aanleiding voor was: Daddy...are you having a hard time?
  • Een paar weken terug had ze Nathan (haar bestje vriendje op school) geschopt en als reden zei ze: But Nathan is not a good listener. 
  • Op de foto's van de vorige post kan je zien dat ze Elise duwt in haar 'walker' en telkens als ze dit doet zegt ze: It's driving me nuts. Waarschijnlijk denkt ze dat 'driving' in deze uitspraak te maken heeft met 'rijden'
  • Deze morgen zei ze: mommy...oh my gosh this is great!
  • Een andere favoriet van haar is: I am strong as an ox.
  • Als ik al eens gestresseerd rondloop zegt ze: it's ok mommy, don't worry about it (helemaal haar daddy dus)
  • Zoe is een echt knuffelbeest en heel vaak zegt ze gewoon in het midden van het gesprek: I love you mommy - je kunt je voorstellen hoe ik me dan voel he!
Deze morgen zijn we met zij'n tweetjes downtown geweest. We zijn gestopt aan de Court House, een prachtig gebouw waar je tot helemaal boven in de toren kan klimmen en dan een prachtig overzicht hebt over Santa Barbara. Zoe zag dit echter niet zitten, volgens haar zat er een prinses vast in de toren en was ze gevangen gehouden door de draak, en die wou ze zeker niet tegenkomen. We hebben de Court House dan maar gelaten voor wat het was en zijn wat gaan strollen in 't stad. Voor de gelegenheid had Zoe haar baby "Sofie" meegenomen in de stroller! Op tijd en stond moest er een pauze ingelast worden want Sofie had dorst of zei Zoe: mommy, I need to sit a little bit, it's too lastig for me!
Elise was niet mee op onze shopping trip: een paar twee weken terug had ze een oorontsteking aan beide oren en na 10 dagen antibiotica bleek dat ze nog altijd een oorontsteking heeft aan haar rechter oor. '


Het is echt zo leuk om te zien hoe zot beide zusjes zijn van elkaar: Zoe wil Elise altijd a big hug and a big kiss geven, ze helpt met mij als Elise in het bad moet, is enorm geinteresseerd in haar kaka-pampers, zingt voor haar, geeft haar tutje, deelt haar speelgoed met haar (soms!). 'T is zo tof om ze bezig te zien. En van 't moment Elise haar zus ziet begint ze zo te lachen.

Hieronder een paar foto's van onze moeder-dochter trip downtown.
Morgen gaan we weer gaan wine tasting, deze keer met Nathan's familie maar deze keer gaan we niet naar Lincourt.

No comments: