25 December 2009

Prettige kerstdagen.

Kerstmis in California is niet veel anders dan in Belgie. Ok, mama en papa zeggen dat de mensen hier veel meer geld uitgeven aan cadeautjes i.v.g met Belgie: een studie toonde aan dat er vorige jaar in Amerika zo'n $639 of 446 euro per persoon werd uitgegeven aan geschenkjes. Zelfs met de economische crisis dit jaar is dat bedrag gestegen naar $743 of 518 euro per persoon. Mama en papa zeggen me dat zij van hun ouders nooit zo'n dure geschenkjes gekregen hebben, met als gevolg dat ik het met veel minder dan $743 moet stellen maar soit, 'k mag niet klagen want ik heb net een draagbare DVD speler gekregen (spaart in ieder geval een aantal babysitters uit).
Het allergrootste verschil tussen kerstmis hier en in Belgie is zeker het weer. De eindejaarszon zorgt voor zeer aangename temperaturen overdag, zo'n 20 graden...perfect strandweer dus.
Kerstavond werd ingezet met een champagne cocktail voor de groten en een glas sojamelk voor mij. Voor de geintereseerden volgt hier nog eens het recept:
-doe een suikerklontje in een champagne glas
-giet een paar druppels angostura op het klontje
-voeg .5oz of 15 ml cognac toe
-vul de rest van het glas met gekoelde champagne

mmmm...niet te veel van drinken hoor of je begint te zingen


Ikke bij onze X-mas tree.

 Mijn kerstfilm dit jaar is "Elmo's christmas countdown". Fans van The Sopranos moeten zeker dit fragmentje bekijken: klik hier.

Kerstdag zelf: A beautiful day on Devereux beach.


No comments: