03 July 2019

Road trippin'

En met de kinderen in vakantie in Belgie/Frankrijk wilden wij ook wel genieten van wat conge! Met een beetje vertraging zijn we donderdag (20 juni) dan toch uiteindelijk vertrokken op onze road trip. Deze keer geen hotel of tent maar een camper (klik hier om de foto's te zien), en Stella, die mocht deze keer ook mee.
Stella is er klaar voor.
Hieronder onze route:
1/Vertrek vanuit Ojai, CA
2/Doordat we pas laat zijn kunnen vertrekken zijn we niet meer tot aan onze eerste gereserveerde kamping geraakt! Jammer, maar Red Rock Canyon blijft nog altijd een topper...en daarenboven was het maar voor 1 nachtje.
Ondertussen hadden we ook wat tijd om aan onze nieuwe woonplaats voor de komende 10 dagen te wennen. Een van de opmerkingen over de camper was dat het bed nogal kleintjes was voor grotere mensen...en ja, dat hebben snel gemerkt! We hebben tijdens onze vakantie dus niet samen geslapen - ik in het bed in de camper (met Stella) en Bram bovenop in zijn tent - haha.

3/Na Red Rock zijn we richting Bridgeport getrokken (Green Creek Campground). De kamping was redelijk afgelegen (een stofwegel van ongeveer 7km!). Net voor de kamping kon je ook al kamperen - prachtige plekken vlak naast de rivier - en dat hebben wij gedaan. In dat klimaat heb je muggenspray nodig, en die waren wij vergeten - hoe stom! We hadden beter moeten weten, zeker omdat we vorig jaar in dezelfde streek zijn gaan kamperen en vol stonden van de muggenbeten. Soit, gelukkig hadden we onze hemden met langen mouwen mee en een lange broek.
De wandeling die we gepland hadden hebben we jammergenoeg niet helemaal kunnen doen - dit gebied had enorm veel sneeuw gehad dit jaar en dat was aan het smelten waardoor ons wandelpad volledig onder water stond dus zijn we moeten terugkeren.
 Artistiek werk van de bevers!



Ons natte wandelpad


 Het was snel duidelijk dat Stella die stofwegels maar niks vond, en liefst op de passagierszetel zat!

4/Van Bridgeport zijn we richting Tahoe getrokken waar we eerst een nachtje in Meyers zijn blijven slapen bij een oud-collega van Bram. Jason en Alexa wonen ondertussen al een 5-tal jaar in deze streek en vinden het de max - ik kan het ze niet kwalijk nemen want de foto's hieronder zijn getrokken op 2 minuten fietsen van hun huis...



De volgende dag zijn Bram en Jason een paar uurtjes gaan mountainbiking in de streek....
....terwijl Stella en ik Keys Beach zijn gaan verkennen.
Nog zoveel sneeuw op de bergtoppen



Van Tahoe zijn we naar Truckee gereden (Silver Creek Campground). De bedoeling was om er water rafting te doen (aangeraden door Barbara en Peter) maar jammergenoeg is dat niet kunnen doorgaan aangezien hun seizoen pas startte vanaf 1 juli (nog steeds een te sterke stroming en teveel water in de rivier door de vele sneeuw).
 Gezond ontbijt!
 On top of the world (Lake Tahoe in de achtergrond)


5/Onze volgende stop was Silver Lake Campground in Plumas National Forest. Een collega van Bram had deze spot aangeraden - zeer afgelegen en ideaal om te mountain biking (een primitieve kamping zonder stromend water, elektriciteit...helemaal niets en midden in de bossen). De weg ernaar toe was weeral zo'n stofwegel (12km deze keer!) dus Stella opnieuw op de passagierszetel terwijl ik mij met al mijn hebben en houden probeerde stabiel te houden vanachter in onze van. Bram's collega vond deze spot de max. Hij had aan Bram laten weten dat er een mountain bike pad was van de top van de berg en dat je de hele berg naar beneden kon fietsen. Zijn vrouw pikte hem dan daar weer op, en dan reden ze samen weer naar boven en dat deed hij dan zo'n 3-tal keer.
Euh....maar dat zag ik niet zitten hoor! Bram kon naar beneden rijden maar moest zelf terug naar boven fietsen want ik ging op zo'n wegel niet met een camper rijden!

Omdat het zo afgelegen was had ik verwacht dat we er de enigen gingen zijn maar dat was niet het geval...en eigenlijk vond ik dat wel tof want we zaten echt wel in de middle of nowhere.
Het is ook raar om je voor te stellen dat je ergens op de top van een berg een meer kan vinden....



 En ook op reis moet de was gedaan worden natuurlijk....



 Stella was bezeten van de sneeuw :)

 Silver Lake
 Ijskoud water maar Bram wil er perse in



Na onze wandeling in de namiddag en de plons in het water zijn we terug gewandeld naar onze camper om nog wat te relaxen te genieten van de laatste zonnestraaltjes. Ik had mij in mijn kampeerstoel geïnstalleerd met een goed boek terwijl Bram in de camper koffie ging zetten. Plots roept hij: Lieverd, slang!
Ik schoot uit mijn stoel, draaide mij om en zag de ratelslang op ongeveer een dikke meter van mij. Stella die aan mijn voeten lag was ondertussen tot bij de slang gelopen en was natuurlijk nieuwsgierig naar dit 'rare' dier dat ze nog nooit gezien had. De slang had zich ondertussen volledig opgericht en was luid aan het sissen en met haar staart aan het ratelen. In volle paniek begon ik naar Stella te roepen: "Stay, Stay, Stay!"
Ze moet toch gemerkt hebben dat ik het meende want ze bleef mooi zitten. In een boog liep ik rond de slang, nam Stella vast bij haar nek en liep snel naar de camper. Jeez...mijn hart sprong bijna uit mijn lichaam.
Bram: Ik moet geen koffie meer zetten zeker....k zal de fles wijn open doen!
Ik ben er de rest van de avond niet goed van geweest!
Zowel Bram als ik hadden eigenlijk nog nooit een ratelslang gezien...'t is toch maar een vies dier. En natuurlijk waren we dan de rest van onze trip op onze hoede (en ik vooral op mijn ongemak).




 Prachtige zonsondergang met Lassen National Park op de achtergrond

6/Onze verste stop was voorzien in Lassen National Park. Honden zijn in het park niet toegelaten dus hebben we voor Stella opvang moeten zoeken, wat heel goed meegevallen is! Het toerismebureau was aan de zuidwest ingang van het park - deze ingang was slechts de week voordien geopend omdat er nog zoveel sneeuw lag. Gelukkig hadden we onze warme kleren mee!



Een wandeling hebben we hier niet kunnen doen want er lag veel te veel sneeuw waardoor je het pad niet meer kon zien.



Komaan...beetje harder duwen!

Onze kamping (Warner Valley) lag aan de andere kant van het park waar het een stuk warmer was. De kamping is redelijk primitief (weeral alleen via stofwegel te bereiken!) maar is een populaire rustplaats voor de wandelaars die de PCT (Pacific Crest Trail) bewandelen: een pad van 4270 km lang, dat loopt van de grens van Mexico tot aan de grens van Canada. Als je de film Wild gezien hebt met Reese Witherspoon dan weet je wat ik bedoel.
Ik heb enorm veel bewondering voor de mensen die dit pad volledig afleggen...we zijn er verschillende tegengekomen.

Dag 1: Bezoek aan Devil's Kitchen (warmwaterbronnen)















Dag 2: Bezoek aan Boiling Springs Lake and Terminal Geyser










Heerlijk dinner!

De volgende dag, na een lekker ontbijtje, en een warme douche onderweg (heerlijk! na een week zonder), met een stop in het kleine stadje voor een nieuw boek (yay!), zijn we Stella gaan ophalen en zijn we onze rit naar huis begonnen...met een stop van 2 nachten in Mammoth.



7/Mammoth Lakes: onze laatste stop voor we weer naar huis moeten! We waren nog nooit in de zomer in Mammoth geweest. Het was er super druk (door een moto evenement), en we hadden geen reservatie voor een kamping. Gelukkig hebben we nog een plekje kunnen bemachtigen voor onze laatste 2 nachten.



Na Bram's fietsritje 's morgens....




...hebben we Sherwin Lakes Trail gedaan (ongeveer 6 km maar met een serieuze klim).





 Dit hadden we na die wandeling wel verdiend!

De dag nadien zijn we rond 7u 's morgens vertrokken zodat we toch op een deftig uur thuis zouden zijn aangezien we de camper nog moesten kuisen en terug brengen, de rit naar huis was lang en saai. Maar een road trip doen we zeker opnieuw!! De volgende keer wel met een camper met een groter bed!

No comments: