17 April 2019

The Boston Tea Party

Op school heeft Zoe de laatste weken vanalles geleerd over de Boston Tea Party (Nederlandse link hier), en als afsluiter van dit thema hadden ze vandaag een Boston Tea Party - evenement op school. Kinderen werden verwacht om in typische klederdracht op te dagen en er waren allerhande activiteiten voor hen voorzien....zo was er een thee ceremonie en werd er tijdens de ceremonie van de jongens verwacht dat ze de stoelen van de meisjes aanschoven...dit geheel tegen hun goesting, volgens Zoe! In haar groepje wou geen enkele jongen dit doen, en toen de leerkracht haar wou opofferen kwam Zoe in opstand en zei ze: neen, ik wil dat een jongen dit voor mij doet (haha) waarop Weston reageerde 'ok Zoe, I'll do it for you' - You go girl!!

Ik had voor Zoe snel iets besteld op Amazon (wat zouden we zonder doen!). Op de Facebook pagina van de school hadden de leerkrachten geschreven dat ze niet wilden dat we geld zouden uitgeven en dat we gewoon dingen van thuis konden gebruiken. Toen ik aan Bram zei dat ik iets online besteld had zei hij: heb je het berichtje van de leerkrachten niet gezien? Mijn antwoord: ja, precies dat ik zo'n  stijl in mijn kleerkast heb hangen!!

Zoe zag er stralend uit....en ja, dat zijn mijn schoenen :)





No comments: