13 November 2018

Cuyama Badlands camping

Wat het hoogtepunt van ons kampeerjaar moest worden, de afsluiter voor 2018, is uiteindelijk wat in mineur geeindigd....ten minste toch voor mij.
Vorige week donderdagochtend waren we wakker geworden met het nieuws van een schieting in Thousand Oaks, op ongeveer 45 minuten van bij ons. Ja, we horen het genoeg op de radio, zien de beelden op het internet, en dan denk je: het gebeurd altijd ergens anders....tot het op een dag eens niet zo is, right!
Kort na de namiddag is het dan ook nog eens ferm beginnen branden in die streek waar er geschoten was geweest, en dit op 2 plaatsen. De branden gingen elk een andere kant op (Hills Fire en Woolsey Fire): de ene naar de zee, de andere naar het binnenland. Terzelfdertijd was ook de Camp Fire in Noord Californie volledig uit de hand beginnen lopen.
Toen we vrijdagnamiddag vertrokken wist ik wel al dat de brand redelijk dicht bij ons labo was maar toch heb je zoiets van: dat komt wel allemaal goed. Tegen vrijdagavond stond mijn telefoon roodgloeiend, was er een krisisteam samengesteld, en werder er plannen gemaakt om ons labo te evacueren...iets wat we na een paar uur tot een goed einde hebben kunnen brengen. Zaterdagochtend heb ik dan maar beslist om terug naar huis te gaan. Met al die telefoontjes en kommunikatie die moest voorbereid worden, zat ik liever op mijn gemak thuis.
Toen ik thuiskwam was er dan natuurlijk nog eens geen internet! Door de brand was het internet uitgevallen in het grootste gedeelte in en rond de branden in SoCal. Gelukkig hebben vrienden van ons een mi-fi die ik dan heb kunnen gebruiken om mijn emails te sturen en te krijgen. Tegen de avond was ik dan terug in Cuyama.
Cuyama ligt op ongeveer een dik uurtje rijden van Ojai en echt wel in de middle of nowhere met minder dat 100 inwoners :). Het was voor ons de eerste keer dat we in een lodge verbleven, en de Speakeasy Lodge was echt wel de max. We waren met 5 families en 11 kinderen, dus 21 totaal. Deze keer hadden we afgesproken om het koken op te splitsen in groepen zodat niet iedereen voor elk gerecht moest zorgen maar dat elke groep een gerecht zou koken voor de hele bende en dat is super goed meegevallen.
Vrijdag was het Elise's verjaardag en dat moest natuurlijk met cup cakes gevierd worden. De locatie was de max en de kinderen hadden er genoeg plaats om naar hartelust te kunnen ravotten.
 Prachtige zonsondergang vrijdagavond




Het begin van het filmpje is van in de gym, donderdag, de dag voor haar verjaardag


 heerlijke tri-trip


 Elise had voor haar verjaardag een toverkit gekregen en dat was een groot succes!








  ontbijt burritos van chef Bram en Sven

Voila, en nu zit ons kampeergerief weg tot volgende jaar....maart of april misschien.

No comments: