13 September 2018

Back to school night

Naar jaarlijkse gewoonte worden de ouders bij het begin van het schooljaar uitgenodigd voor ‘Back to School night’, een informatieavond waar we de leerkrachten leren kennen en wat meer uitleg krijgen over het lessenplan en de verwachtingen van leerlingen en ouders tijdens het nieuwe jaar. Het leuke is dat we dan ook de klaslokalen eens kunnen zien. Jammergenoeg heb ik de informatieavond van Elise moeten missen aangezien we in de turnles zaten.

Beide kids hadden een briefje geschreven voor ons - heel lief! Van Zoe zat er ook een vragenlijstje bij voor mij die ik toch redelijk goed heb kunnen beantwoorden (alleen met mijn antwoord voor favoriete TV show kon ze niet lachen en kreeg ik hetvolgende antwoord als ik thuis kwam: mommy, I am 10 now and people cannot know that I am watching that show with my sister, especially not Grace, she would make fun of me! Me: got it girl! Will not happen again!).


















Hieronder het briefje van Elise:
Er zit een jongentje in Elise klas die haar leuk vindt (volgens Elise: yes mommy, he likes me....like REALLY likes me you know!); het is duidelijk dat het gevoeld niet wederzijds is want dit briefje vond ik deze week in haar rugzak :).

Hier nog een taakje van in de klas:
Mother’s side: meisje, mama verbrandt heel snel
Father’s side: jongen, papa verbrandt niet snel
Both: ze zien mekaar graag, ze zijn beide van België














Eind vorig schooljaar hadden we van de school een brief gekregen dat ze Zoe graag wilden testen voor GATE en met de vraag of we daarvoor toestemming wilden geven. GATE staat voor Gifted And Talended Education. Bij GATE gaat het niet alleen om IQ; IQ is natuurlijk belangrijk maar zo is ook EQ en uiteindelijk is het de bedoeling om kinderen te identificeren die over uitzonderlijke capaciteiten beschikken vergeleken met hun leeftijdsgenoten (deze evaluatie gebeurd op basis van de GATE test, de gestandardizeerde testen, het werk dat de kinderen doen op school tijdens en naast de lesuren, en een evaluatie van de leerkracht) en om deze kinderen een leerplan aan te bieden dat hen de nodige uitdaging kan aanbieden. Vandaar dat Zoe nu 6de jaars wiskunde volgt en met de andere GATE kids samenzit in de klas. Dit groepje kinderen krijgt vaak wat moeilijker en meer uitdagend werk vergeleken met hun klasgenootjes. De officiele GATE brief hebben we nog maar pas ontvangen.

No comments: