05 May 2017

De dagelijkse strijd met de lunch box!

Ik zal er maar vanuit gaan dat dit bij ons niet anders is dan in andere gezinnen maar de lunch boxen blijven toch wel een struggle. Op den duur weet een mens niet meer wat je moet klaarmaken - en iedere dag hetzelfde steekt na verloop van tijd ook tegen (alhoewel onze kids niet direct klagen). Ze zijn ook zo gewoon om vers en echt eten te krijgen (niet voorverpakt en geen fast food) dat ze zelden op school willen eten en alhoewel ik het leuk vind dat ze ons eten verkiezen (dat was uiteindelijk het doel) soms zou het toch zo gemakkelijk zijn moesten ze eens op school willen eten. Vorig jaar had ik een paar Yumboxen gekocht maar toen die toekwamen vond ik de dozen niet echt praktisch en wat te klein, dus werden ze niet gebruikt.
Een paar weken geleden was ik het nu toch zo beu om weeral boterhammen te moeten smeren dat ik de boxen aan de kids heb voorgesteld. Zij waren er direct toch zo super enthousiast over en konden niet wachten om hun yumbox samen te stellen en te tonen aan hun vriendjes op school - had ik dat geweten!
Het grote voordeel is dat ze ook zelf kiezen wat er in gaat en dus grotendeels alles ook opgegeten wordt.
Het leuke van de doos is dat ze ingedeeld is in de verschillende voedselgroepen en de kids dus van elke groep iets moeten kiezen (lukt wel niet altijd)

Links voor Elise: edamame bonen, ham, druiven, crackers (echt brood zou wel een betere keuze zijn maar soit), ranch dressing, en worteltjes
Rechts voor Zoe: ham en kaas, een ei, aardbeien, crackers, ranch dressing, en worteltjes
Voila, we zijn weer voor efkes goed!

No comments: