21 December 2016

Universal Studios

Amai, december is al een drukke maand geweest! Gisteren zijn ik en the girls naar Universal Studios geweest met the Loper family. Het speciale aan dit pretpark is dat de meeste attracties in 3D zijn (je weet wel, waar je zo'n brilletje moet opzetten). De Wereld van Harry Potter is zeker en vast de nieuwste en meest spectaculaire attractie. Het is fantastisch hoe ze het dorp en kasteel van Harry Potter hebben ontworpen. Je waant je net in de film. De meest indrukwekkende attractie was Harry Potter and the Forbidden Journey. Bij aankomst (en dat was pas 30 minuten nadat het park was geopend) was de wachttijd al 1u. Eens we van de attractie kwamen moest je al meer dan 2u wachten. Een deel van de attractie is dat je in het kasteel van Harry Potter rondloopt, de sprekende schilderijen ziet, een deel van het klaslokaal van Harry en zijn vriendjes,...en nog veel meer. Het grootste avontuur begint wanneer je op de attractie stapt. Elise en Tammy hebben zich gelukkig op het laatste moment bedacht en zijn toch niet meegegaan. Phew! Ella heeft de hele tijd zitten schreeuwen...Ik heb slechts de eerste 10 seconden gezien, en daarna heb ik mijn ogen dichtgedaan - dat 3D gedoe is toch nogal overweldigend hoor; zeker zo vroeg in de dag!
In het park zelf verkopen ze verschillende toverstaffen die stukken van mensen kosten maar die de meesten wel kopen (wij niet!). En in de winkeltjes kan je de kleren, dassen, en dergelijke kopen zodat je volledig Harry, Ron of Hermione kan worden.

Het dorp, met nepsneeuw op de daken
In het kasteel

Buitenkant van het kasteel - prachtig gemaakt

Na Harry Potter was ik van de grootste schrik bekomen en zag ik vooral de kleine kinderritjes zitten. De minions vonden de kids de max, maar Elise moest toch echt wel wennen aan het 3D gedoe - in die zitjes beweeg je niet heel veel maar de optische illusie zorgt ervoor dat je denkt dat je door de ruimte vliegt. Ik heb een paar keer haar brilletje moeten afzetten :).
De Simpson ride was de max gewoon! Elise vond het maar niks en heeft de hele tijd haar ogen dichtgedaan - LOL.
Na al het 3D gedoe hadden we allen wat nood aan een beetje kalmte en rust en dus hebben we de studio toer gedaan. Heel indrukwekkend moet ik zeggen!
En de gringe was er ook natuurlijk!
filmsets....


Bekende auto's van bekende films...

jaws...
Vliegtuigcrash

Na de toer begonnen de kids al redelijk moe te worden. Het was ondertussen ook al laat in de namiddag. Zoe en ik hebben nog van de laaste attracties genoten: Jurrasic Park en Transformers...de max!
Klaar voor de Transformer attractie

Voila, en zo zat die dag er ook weeral op. Iedereen content maar moet en versleten...toch nog even tijd nemen voor een foto bij Santa.
En aan het Hard Rock cafe :)

Op naar het volgende avontuur....

No comments: