26 October 2023

Quarterfinals

Gisteren hebben onze Wildcats tegen Orangewood Academy in Anaheim gespeeld. Ik was maandagnamiddag al vertrokken en had gebruik gemaakt van een gratis nacht op hotel zodat ik dinsdag een hele dag op mijn gemak kon werken vooraleer de wedstrijd begon om 6 uur. Anaheim is toch bijna 4 uur rijden en ik wilde niet de hele namiddag in de file staan. Het team heeft fantastisch goed gespeeld; wat een verschil met de vorige wedstrijd. Het was bij momenten superspannend en tijdens de eerste set moesten ze er toch nog wat inkomen, maar een mooie overwinning in 4 sets: 13-25, 26-24, 25-16 en 25-22. En zo gaan onze Wildcats door naar de halve finale!!! In de 100 jaar dat onze school bestaat, is dit nog nooit gebeurd (1 team heeft het ooit tot de kwartfinales gehaald, maar dan verloren).

Het getier dat je op het filmpje hoort is van de tegenpartij. Dit gebeurt heel veel tijdens een match; het is een 'techniek' van de tegenstander om het team die de opzet heeft van de kaart te brengen met de hoop dat ze daardoor hun opzet missen. Ik vind het enorm storend en onsportief...ons team doet dit niet en daar ben ik heel blij om. 






No comments: