27 November 2011

Thanksgiving

Happy Thanksgiving iedereen! Even tijd om stil te staan bij de dingen waar we dankbaar voor zijn: mijn gezinnetje, mijn schatten van dochters, mijn allerliefste echtgenoot, mijn ouders en schoonouders, vrienden hier en in Belgie en familie!
Eerder deze week had Zoe een Thanksgivingkaartje gemaakt (zie hieronder). De lerares had aan alle kindjes gevraagd waar ze dankbaar voor waren en zoals je je wel kunt voorstellen kreeg ze de grappigste antwoorden. Een kindje had zelfs gezegd dat het dankbaar was voor de dinosaurussen! Zoe's kaartje is heel lief...
Het lange Thanksgivingweekend was voor ons gestart op Woensdag; ik had een dagje verlof genomen zodat Bram en ik konden genieten van een day-date. Na een lekker ontbijt in Cafe Emporium zijn we vertrokken voor een 4 mile hike. Op de terugweg zijn we gestopt voor aan de Deer Lodge (zeer gekend blijkbaar in Ojai voor zijn country style food, music and waitresses).
Thanksgiving zelf (donderdag dus) hebben we doorgebracht bij Barbara en Peter. We waren in totaal met 13 volwassenen en 5 kindjes, een mix van Amerikanen en Belgen. Ieder koppel was verantwoordelijk voor een deel van het gerecht en de drank. Onze kalkoen woog ongeveer 22 pound (zo'n 10 kg), een big bird dus!
 Elise en Zoe hadden zoveel plezier met Martha's race car! 


 Geen kalkoen voor Martha en Zoe maar wel een lekkere pasta.
 En de mannen, die genoten van belgische biertjes!

Toen we vrijdag bijna thuis waren belden Barbara en Peter om te laten weten dat we Elise's high chair vergeten waren. Dit is zo typisch ons, we letten er zo erg op maar altijd moeten we wel iets vergeten!!!!
Onderweg naar huis was Zoe de entertainer van dienst. Binnen 2 weken heeft ze met haar klasje een kerstoptreden dus vandaar het liedje "I see a star".

En dat ze een echte amerikaanse is merken jullie aan dit liedje: God bless America.

Zaterdagnamiddag hebben we dan nog maar eens met Barbara en Peter afgesproken in Newbury Park. Het weer was zalig, ongeveer 25 graden, en de kindjes hebben er naar hartelust kunnen ravotten in de speeltuin.
Deze morgen is brother Tom met zijn fiets richting Grand Canyon vertrokken, en wij zijn vandaag vooral lui geweest (Zoe heeft zelfs 2 uur geslapen vanmiddag...zalig!). Morgen starten we weer een lange werkweek. 'T zal voor ons nu wel wat drukker worden nu ook Bram weer voltijds gaat werken. Ik kijk al weer uit naar volgend weekend: holiday party van het werk met overnachting in een super de luxe resort! Slechts 1 probleem: een jurk vinden; ik had graag mijn trouwkleedje aangedaan maar na 6 jaar en 2 babies moet ik jammergenoeg toegeven dat het niet meer past (aaaaargghhhh!).

No comments: